Με το Retro F1 να συνεχίζει το ταξίδι στο παρελθόν με τον αγώνα στην Γερμανία 22 χρόνια πριν, με έναν νικητή-έκπληξη για εκείνη τη σεζόν.
Το Γερμανικό Grand Prix του 1994 διεξήχθη στις 31 Ιουλίου στο Hockenheim και ήταν ο 9ος γύρος της σεζόν. Έχοντας φτάσει στη μέση της χρονιάς, ο Schumacher είχε το πάνω χέρι στο πρωτάθλημα καθώς είχε 66 βαθμούς, ενώ ο Hill είχε μόλις 39. Στους κατασκευαστές, η Benetton προηγούταν με 67 βαθμούς, ενώ η Williams και η Ferrari ακολουθούσαν με 43 και 42 αντίστοιχα.
Στον προηγούμενο αγώνα του Silverstone, ο Schumacher είχε αγνοήσει τις μαύρες σημαίες και είχε τιμωρηθεί για 2 αγώνες, αλλά η Benetton είχε ασκήσει έφεση για τη τιμωρία και ο Γερμανός θα μπορούσε να τρέξει μέχρι να πάρει απόφαση η FIA για την τιμωρία.
Στα δοκιμαστικά, οι Berger και Alesi έκαναν το 1-2 για τη Ferrari, ο Hill πήρε την 3η θέση και ο Schumacher την 4η απογοητεύοντας τους συμπατριώτες του ενώ ο Katayama έκανε την έκπληξη παίρνοντας την 5η θέση με την Tyrrell.
Ο Berger έκανε μία πολύ καλή εκκίνηση κι έστριψε άνετα πρώτος όμως πίσω του επικράτησε το χάος. Οι Zanardi και de Cesaris είχαν επαφή μεταξύ τους παρασέρνοντας τους Alboreto και Martini κι έτσι οι τέσσερις Ιταλοί εγκατέλειψαν πριν καν φτάσουν στη πρώτη ευθεία. Πιο μπροστά, φτάνοντας στην πρώτη στροφή, Coulthard και Hakkinen είχαν επίσης επαφή και ο τελευταίος έφυγε κατευθείαν στο τοίχο σκορπώντας τον πανικό στους πίσω οδηγούς που έπρεπε να τον αποφύγουν.
Ο Blundell φρέναρε απότομα για να αποφύγει τον Φινλανδό, αλλά χτυπήθηκε από τον Irvine ενώ ο Barrichello δεν είχε που να πάει και κατέληξε στα χαλίκια. Οι Herbert και Brundle ήταν άλλο ένα ζευγάρι οδηγών που είχαν επαφή με την Lotus του Herbert να κάνει κάνει τετακέ ενώ ο Brundle συνέχισε. Ο Frentzen, επίσης, είχε έξοδο στα χαλίκια και κατάφερε να συνεχίσε, όμως εγκατέλειψε προς το τέλος του πρώτου γύρου με σπασμένη ανάρτηση και σκασμένο λάστιχο. Ο Hill είχε κι αυτός ζημιά στην ανάρτηση μετά απο επαφή με τον Katayama και μέχρι να φτάσει στα πιτ έμεινε πίσω από τον Coulthard ο οποίος χρειαζόταν άλλη μπροστινή αεροτομή κι έτσι, ενώ οι μηχανικοί της Williams επιδιόρθωναν το μονοθέσιο του Σκωτσέζου, ο Hill έπρεπε να περιμένει τη σειρά του. Άλλος ένας από τους οδηγούς που εγκατέλειψαν στον πρώτο γύρο ήταν ο Alesi ο οποίος, αν και εφυγε σώος από την πρώτη στροφή, είχε πρόβλημα στα ηλεκτρικά της Ferrari κι εγκατέλειψε. Συνολικά 11 οδηγοί εγκατέλειψαν στον πρώτο γύρο.
Οι Berger και Schumacher δεν είχαν προβλήματα και απομακρύνθηκαν από τους άλλους οδηγούς με τον Γερμανό να είναι για αρκετούς γύρους κολλημένος πίσω από τη Ferrari του Αυστριακού μέχρι την πρώτη του στάση στα πιτ. Βγήκε 5ος πίσω από τις δύο Ligier και τον Verstappen αλλά ξεμπέρδεψε γρήγορα και συνέχισε το κυνήγι της πρώτης θέσης.
Στον 15ο γύρο ο Jos Verstappen, ο οποίος ήταν 5ος μέχρι τότε, έκανε την προγραμματισμένη του στάση στα pits όμως υπήρξε πρόβλημα με την αντλία της βενζίνης με αποτέλεσμα τα καύσιμα να χυθούν στο μονοθέσιο κι αυτό πολύ γρήγορα πήρε φωτιά σε μία από τις πιο τρομακτικές στιγμές της F1.
Στον 20ο γύρο μπήκε και ο Berger στα pits όμως δεν απειλήθηκε από τον Schumacher καθώς ο Γερμανός λίγα δευτερόλεπτα μετά γύρισε στο γκαράζ για να εγκαταλείψει με πρόβλημα στον κινητήρα.
Μετά την εγκατάλειψη του Schumacher ο Berger δεν είχε αντίπαλο στην πίστα ενώ και οι Ligier δεν απειλούνταν για τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου μετά τις εγκαταλείψεις των Katayama, Coulthard και Brundle.
Η συνέχεια με μόλις 10 οδηγούς στην πίστα δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι μόνες μάχες στην πίστα ήταν του Hill που βρισκόταν ένα γύρο πίσω. Ο Βρετανός κατάφερε να περάσει τις Simtek για να βρεθεί 8ος και προσπερνούσε τα μονοθέσια που βρίσκονταν ένα γύρο μπροστά αλλά δεν κατάφερε να πάει πιο πάνω από την 8η θέση. Οι δύο Simtek εγκατέλειψαν λίγους γύρους πριν το τέλος λόγω μηχανικών προβλημάτων.
Ο Berger τερμάτισε πρώτος, οι Panis και Bernard συμπλήρωσαν το βάθρο με τις Ligier, οι Fittipaldi και Morbidelli με τις Footwork πήραν τη 4η και 5η θέση αντίστοιχα ενώ την εξάδα έκλεισε ο Comas παίρνοντας τον τελευταίο βαθμό της Larrousse στην F1. Ο Olivier Beretta με τη δεύτερη Larrousse ήρθε 7ος και με άλλη μία εγκατάλειψη θα μπορούσε να μπει στην εξάδα και να είναι ο πρώτος Μονεγάσκος οδηγός που θα βαθμολογούταν μετά τον Louis Chiron στο Μονακό το 1950. Μόλις 8 οδηγοί από τους 26 τερμάτισαν.
Αυτός ήταν ο μόνος αγώνας της χρονιάς που δεν πήραν τη νίκη Benetton ή Williams και ήταν η πρώτη νίκη της Ferrari μετά από 58 αγώνες καθώς η τελευταία της νίκη ήταν στην Ισπανία το 1990. Οι Panis και Bernard πήραν το πρώτο τους βάθρο και είναι η τελευταία φορά που δύο οδηγοί ανεβαίνουν μαζί για πρώτη φορά στο βάθρο
Πηγή φωτογραφιών: Reddit
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify