Ο Νικόλας Τομπάζης, τεχνικός διευθυντής για τις κατηγορίες μονοθεσίων της FIA, δήλωσε ότι τα μονοθέσια το 2019 θα χάνουν περίπου το 1/3 της κάθετης δύναμής τους σε περίπτωση μάχης σε σύγκριση με τα φετινά μονοθέσια.
Μετά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν φέτος οι οδηγοί στις προσπεράσεις η FIA έκανε την επέμβαση της στους κανονισμούς για το 2019, κάνοντας πιο απλές τις εμπρός πτέρυγες, κάνοντας αλλαγές και στα bardsboards αλλά και στις πίσω πτέρυγες, ώστε να αυξηθούν τα προσπεράσματα.
Αυτές οι αλλαγές θα μειώσουν την απώλεια κάθετης δύναμης στο 1/3 στο μονοθέσιο που ακολουθεί σε μία μάχη, αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες να γίνει κάποια προσπέραση εντός πίστας.
Σε δηλώσεις του στο ‘Auto’, περιοδικό της FIA, ο Τομπάζης δήλωσε: «Λάβαμε υπόψη μας ότι η απόσταση κλειδί είναι περίπου στα 15 με 20 μέτρα ανάμεσα στα μονοθέσια.
«Αυτή είναι η απόσταση που περιμένουμε μεταξύ των μονοθεσίων όταν έχουν μισό δευτερόλεπτο διαφορά στην είσοδο μίας μεσαίας ταχύτητας στροφής.
«Με τα τωρινά μονοθέσια, το μονοθέσιο που ακολουθεί χάνει 30% της κάθετης δύναμης σε αυτό το σενάριο. Ελπίζουμε να το μειώσουμε στο 10%.»
Ο Έλληνας σχεδιαστής έδωσε την απάντηση του και στις ομάδες που αναφέρουν ότι οι νέοι κανονισμοί θα φέρουν μεγάλες αλλαγές, λέγοντας ότι οι προσπεράσεις θα γινόντουσαν όλο και λιγότερες τα επόμενα χρόνια, αν δεν είχε παρέμβει η FIA.
«Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι στις ομάδες υπάρχει μία τάση να δημιουργούν περισσότερη κάθετη δύναμη, κάτι που επιβαρύνει το πρόβλημα αυτό,» πρόσθεσε.
«Αν δεν είχαμε παρέμβει, πιστεύουμε ότι το 2019 θα ήταν χειρότερο από το 2018, και το 2020 χειρότερο από το 2019.
«Τώρα πιστεύουμε ότι το 2019 θα είναι καλύτερο από το 2018, αλλά κανένας δεν περιμένει τα μονοθέσια της F1 να δίνουν μάχες σαν τα αυτοκίνητα τουρισμού.»
Πηγή: autosport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify