Τροποποιήσεις στις δοκιμές κλίσης της πίσω πτέρυγας από την FIA ενόψει Κίνας

MELBOURNE, AUSTRALIA – MARCH 16: Oscar Piastri of Australia driving the (81) McLaren MCL39 Mercedes on track during the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 16, 2025 in Melbourne, Australia. (Photo by Glenn Dunbar/LAT Images)

Η FIA εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία επιβεβαιώνει ότι από το Κινεζικό GP και μετέπειτα, θα υπάρξουν αυστηρότερες δοκιμές για την κλίση της πίσω πτέρυγας, απόφαση που ελήφθη μετά το τέλος του αγώνα στην Αυστραλία. 

Στο πλαίσιο της προσπάθειας των ομάδων που εκμεταλλεύονται την αεροδυναμική ελαστικότητα σε ανεπιθύμητο βαθμό, η FIA ανακοίνωσε στις ομάδες ότι θα επιβάλλει πιο αυστηρές δοκιμές τόσο για τις μπροστινές, όσο και τις πίσω πτέρυγες. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, θα υπάρξουν επιπλέον δοκιμές για την ευκαμψία της μπροστινής πτέρυγας στα τέλη Μαΐου, ενώ για την πίσω από το GP της Αυστραλίας το περασμένο σαββατοκύριακο. 

Αφού εξέτασε ξανά όσα έγιναν στην Μελβούρνη, η FIΑ αποφάσισε να κάνει κάποιος αλλαγές στους κανονισμούς αναφορικά με την πίσω πτέρυγα στην Κίνα. Αυτό συνέβη επειδή θεώρησαν ότι οι ομάδες μπορεί να χρησιμοποιήσουν την κάμψη της πιο πολύ απ’ότι κανονικά προβλέπεται. Συγκεκριμένα θα μειώσει το μέγιστο πλάτος σχισμής μεταξύ της κύριας πτέρυγας και του πτερυγίου της πίσω πτέρυγας από 2 χιλιοστά σε 0,5, όταν υπόκειται σε 75 κιλά κάθετου φορτίου. 

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση της διοργανώτριας αρχής 

“Όπως έχει ανακοινωθεί μεταξύ του τέλους του περσινού πρωταθλήματος και του φετινού, η FIA άσκησε την εξουσία που της παρέχει το άρθρο 3.15.1, των τεχνικών κανονισμών για να εισάγει είτε νέες, είτε πιο απαιτητικές δοκιμές φορτίου, για την μπροστινή πτέρυγα (από το Ισπανικό GP), την άνω πίσω πτέρυγα και την πίσω πτέρυγα δοκού. 

Επιπλέον η FIA ζήτησε από τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν κάμερες στιε ελεύθερες δοκιμές για να παρακολουθούν τις παραμορφώσεις που παρουσιάζουν τα μονοθέσια, κατά τη διάρκεια του GP της Αυστραλίας. 

 Έχοντας αναλύσει τα πλάνα από τις παραμορφώσεις της πίσω πτέρυγας, συ συνδυασμό με τις στατικές παραμορφώσεις που καταγράφηκαν εντός του γκαράζ της FIA στην Μελβούρνη, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν επαρκείς λόγοι για να εισαχθούν αυστηρότεροι κανόνες από το Κινεζικό GP όσον αφορά την άνω πίσω πτέρυγα. 

Συγκεκριμένα, το άρθρο 3.15.17, που εισήχθη το 2025, ορίζει ότι αν εφαρμοστεί κάθετο φορτίο 75 κιλών, σε οποιοδήποτε άκρο του κύριου πτερυγίου της πίσω πτέρυγας, η απόσταση μεταξύ του κύριου πτερυγίου και του πτερυγίου, γνωστό και ως διάκενο σχισμής, δεν πρέπει να μεταβληθεί πάνω από 2 χιλιοστά. 

Από το προσεχές GP στην Σαγκάη, το όριο θα μειωθεί στα 0,5 χιλιοστά, Λόγω των ελάχιστων ημερών που μεσολαβούν για την έναρξη του τριημέρου, το όριο αυτό θα πέσει στα 0,25 χιλιοστά. Οι ομάδες είναι ενήμερες γι’αυτές τις αλλαγές από τη Δευτέρα 17 Μαρτίου. 

Η FIA, θέλει να γνωστοποιήσει πως όλα τα μονοθέσια πληρούν τους κανόνες βάσει του άρθρου 3.15.17. Το οποίο σημαίνει πως όλα είναι νόμιμα”. 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

The Undercut Redux #2: Αι Ειδοί του Μαρτίου

Next Article

WRC – Rally Σαφάρι: Πρόγραμμα και τηλεοπτική κάλυψη

Related Posts