Η νέα σεζόν του WRC που είναι προ των πυλών έρχεται με ενδιαφέρουσες αλλαγές στα line-ups των ομάδων με το ενδιαφέρον να αυξάνεται κατακόρυφα πριν την έναρξη της το επόμενο σαββατοκύριακο.
Επιμέλεια: Τζανέτος Πουλυμενάκος, Μανώλης Μουστεράκης
Αλλαγές στις ομάδες του WRC:
Μία σειρά αλλαγών στα line-ups των ομάδων του WRC έφερε η απόφαση του Ott Tanak να τερματίσει την συνεργασία του με την Hyundai Motorsport στο τέλος της προηγούμενης σεζόν και να επιστρέψει σε γνωστά λημέρια, στην Cumbria και στην M-Sport Ford. Τον Εσθονό θα πλαισιώσει ο Pierre-Louis Loubet, που πλέον θα έχει τον Nicolas Gilsoul στο δεξί bucket του Ford Puma Rally1. Επιπλέον, θα δούμε και τρίτο Puma Rally1 σε μερικούς αγώνες, χάρη στην ιδιωτική συμμετοχή του Ιορδάνη Σερδερίδη στο φετινό πρωτάθλημα, αρχής γενομένης από την πρεμιέρα στο Πριγκιπάτο. Σε συζητήσεις βρίσκεται και ο Sebastien Loeb με την βρετανική ομάδα για πιθανές εμφανίσεις μέσα στο 2023.
Αυτό είχε ως επακόλουθο να μείνει μία κενή θέση για το δεύτερο i20N. Μέσα στους υποψήφιους για την θέση ήταν και ο Teemu Suninen, που αγωνίζεται με τα χρώματα της Hyundai στον WRC2. Τελικά η Hyundai ανακοίνωσε για την θέση του δεύτερου οδηγού τον Esapekka Lappi προς έκπληξη όλων, ο οποίος υπέγραψε για πλήρη σεζόν με την νέα του ομάδα. Το τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας θα μοιραστούν οι Dani Sordo και Craig Breen, με τον δεύτερο να επιστρέφει στην κορεάτικη ομάδα, έπειτα από έναν δύσκολο και απογοητευτικό χρόνο που πέρασε στην M-Sport.
Πέρα από τις αλλαγές στους οδηγούς της, η Hyundai έχει πλέον και νέο αγωνιστικό διευθυντή. Την θέση του Julien Moncet ανέλαβε ο Cyril Abiteboul, γνωστός στους περισσότερους από την εμπλοκή του στην Formula 1.
Στο στρατόπεδο της Toyota δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές, πέρα του προβιβασμού του Takamoto Katsuta στην πρώτη ομάδα, και στο τρίτο αυτοκίνητο, το οποίο θα μοιραστεί με τον Sebastien Ogier σε επιλεγμένους αγώνες. Η ιαπωνική ομάδα φαίνεται πως θα αποτελέσει για άλλη μία φορά το σημείο αναφοράς για τους άλλους δύο κατασκευαστές, με αναβαθμίσεις σε κινητήρα και ψύξη να ενισχύουν περαιτέρω την άψογη αξιοπιστία του GR Yaris.
Toyota Gazoo Racing
GR Yaris Rally1 |
Kalle Rovanpera
Jonne Halttunen |
Elfyn Evans Scott Martin |
Sebastien Ogier
Vincent Landais |
Takamoto Katsuta
Aaron Johnston |
Hyundai Shell Mobis
i20 N Rally1 |
Thierry Neuville
Martijn Wydaeghe |
Esapekka Lappi
Janne Ferm |
Craig Breen
James Fulton |
Dani Sordo
Candido Carrera |
M-Sport Ford
Puma Rally1 |
Ott Tanak
Martin Jarveoja |
Pierre-Louis Loubet
Nicolas Gilsoul |
Ιορδάνης Σερδερίδης
Frederic Miclotte (Ιδιωτική συμμετοχή) |
WRC2:
Με αρκετό ενδιαφέρον περιμένουμε και τις μάχες στο WRC2, με τις συμμετοχές να είναι άφθονες και πολλά υποσχόμενες. Στο WRC2 «υποβιβάστηκαν» οι Oliver Solberg, Gus Greensmith αλλά και ο Adrien Fourmaux. Οι πρώτοι δύο θα αγωνιστούν με το νέο Skoda Fabia RS Rally2, ενώ ο Γάλλος θα αγωνιστεί με τα επίσημα χρώματα της M-Sport Ford, συνοδευόμενος από τον εμφανώς βελτιωμένο Gregoire Munster. Η ημι-εργοστασιακή Toksport Skoda επιστρέφει δριμύτερη, αφού εκτός από τον περσινό πρωταθλητή της κατηγορίας, Emil Linholm, αποφάσισε να προωθήσει τον Sami Pajari από το Junior WRC. Οι Nikolay Gryazin και Marco Bulacia θα δώσουν επίσης το παρόν στη σεζόν του 2023, ενώ τα χρώματα της Citroen Racing θα εκπροσωπεύσει για άλλη μία χρονιά ο Yohan Rossel, θέλοντας να διεκδικήσει τον τίτλο του WRC2 περισσότερο από ποτέ. Στην Hyundai δεν προχώρησαν σε αλλαγές, με τον Teemu Suninen να παραμένει η αιχμή του δόρατος και τον Παραγουανό Fabrizio Zaldivar να προάγεται μετά το πολύ καλό φινάλε στην περσινή χρονιά, συμμετέχοντας σε όλους τους φετινούς αγώνες.
Αλλαγές στους κανονισμούς:
Η νέα σεζόν φέρνει και αλλαγές σε κάποιους από τους κανονισμούς του WRC:
Μία από τις αλλαγές, που ίσως επηρεάσουν την εξέλιξη του πρωταθλήματος, είναι ότι οι μέρες δοκιμών μειώθηκαν στις 21, με κάθε οδηγό να μπορεί να συμμετάσχει μέχρι και σε 7 εξ αυτών.
Επίσης τα πρωινά 15λεπτα service στους χωμάτινους αγώνες δεν είναι πλέον υποχρεωτικά, ενώ παραμένουν για τους ασφάλτινους αγώνες.
Πλέον υποχρεωτική είναι η συμμετοχή στο Shakedown, τόσο των οδηγών της κατηγορίας P1 (WRC), όσο και των οδηγών P2 (WRC2), P3(Rally3) αλλά και P4 (Rally4). Οι οδηγοί της P1 κατηγορίας θα πρέπει να κάνουν τουλάχιστον 3 περάσματα από την ειδική του Shakedown, με τον μέγιστο αριθμό να φτάνει τα 5.
Πρόγραμμα:
Σημαντικές αλλαγές υπάρχουν και στο πρόγραμμα του WRC για την σεζόν του 2023. Τόσο το πλέον «κλασσικό» Μεξικό, όσο και η Χιλή επιστρέφουν στο καλεντάρι, ενώ έχουμε και έναν νέο αγώνα, το Rally Κεντρικής Ευρώπης που θα συνδιοργανώσουν Αυστρία, Γερμανία και Τσεχία, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού.
Το Rally Ακρόπολις παραμένει σταθερό στο πρόγραμμα, και θα διεξαχθεί από τις 7 έως τις 10 Σεπτεμβρίου. Ακόμα για τον εθνικό μας αγώνα δεν έχουν ανακοινωθεί περισσότερες πληροφορίες, όπως το που θα είναι η βάση ή που θα διεξαχθεί η υπερειδική του επετειακού αγώνα, καθώς θα είναι το 70ο Rally Ακρόπολις.
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
Αγώνας | Ημερομηνία |
Μόντε Κάρλο | 19-22/1 |
Σουηδία | 9-12/2 |
Μεξικό | 16-19/3 |
Κροατία | 20-23/4 |
Πορτογαλία | 11-14/5 |
Σαρδηνία | 1-4/6 |
Κένυα | 22-25/6 |
Εσθονία | 20-23/7 |
Φινλανδία | 3-6/8 |
Ελλάδα | 7-10/9 |
Χιλή | 28/9-1/10 |
Κεντρική Ευρώπη | 26-29/10 |
Ιαπωνία | 16-19/11 |
Οι προβλέψεις μας για την νέα σεζόν:
Τζανέτος Πουλυμενάκος:
Πρωταθλητής: Ott Tanak
Πρωταθλήτρια ομάδα: Toyota
Έκπληξη της χρονιάς: Takamoto Katsuta
Απογοήτευση της χρονιάς: Esapekka Lappi
Μανώλης Μουστεράκης:
Πρωταθλητής: Thierry Neuville
Πρωταθλήτρια ομάδα: Toyota
Έκπληξη της χρονιάς: Adrien Fourmaux
Απογοήτευση της χρονιάς: Takamoto Katsuta
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify