2012 F1 Malaysian Grand Prix Review| Αγώνας των «εκπλήξεων»…

Όλοι οι φίλοι της formula 1 περίμεναν τον αγώνα της Μαλαισίας για να βγάλουν κάποια συμπεράσματα για την δυναμική των μονοθεσίων, ιδίως στην αεροδυναμική, σε μία πολύ απαιτητική πίστα. Όμως ο καιρός στην ασιατική χώρα είχε άλλα σχέδια με αποτέλεσμα να παρακολουθήσουμε ένα αγώνα που πραγματικά ήρθαν τα πάνω κάτω.

Την Παρασκευή τα πράγματα εξελίχθησαν περίπου όπως τα περιμέναμε με την McLaren να δείχνει την υπεροχή της απέναντι στις υπόλοιπες ομάδες. Μάλιστα ο Lewis Hamilton κατέκτησε και τις δύο περιόδους ελευθέρων δοκιμών ρίχνοντας μισό δευτερόλεπτο στον Vettel στα FP1 και τρία δέκατα στον M.Schumacher στα FP2. Πιο πίσω είχαμε επίσης αναμενόμενα αποτελέσματα με την Μercedes να δείχνει ικανή για την pole και την Red Bull πεσμένη σε σχέση με πέρυσι που πραγματικά σάρωνε αλλα ακόμα ικανή για νίκη, παρόλο που ο παγκόσμιος πρωταθλητής του ’10 και του ’11 Seb Vettel έκανε κακό χρόνο στο FP2 1,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton. Η Ferrari συνέχιζε να απογοητεύει με πολύ μέτριους χρόνους ενώ η Lotus ήταν για άλλη μια φορά δυνατή στα χέρια του Γάλλου Romain Grosjean. H ανανεωμένη Williams παρουσίασε μέτρια μεν αλλά σαφώς καλύτερη εικόνα σε σχέση με πέρσι και όμοια απόδοση είχαν οι Sauber και Force India. Έκπληξη ήταν η 5η θέση του Ricciardo και η 8η του Vergne στα FP2 αμφότερη με την STR.

Στα ελεύθερα του Σαββάτου τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα πολύ μετα από την αρχή της διαδικασίας καθώς οι ομάδες περίμεναν να στεγνώσει τελείως το οδόστρωμα από την βροχή που έπεσα νωρίτερα. Ο Rosberg ήταν αυτός που έκανε κατά πολύ τον καλύτερο χρόνο στην διαδικασία με τον Vettel και τον  Webber να ακολουθούν. Η κατάταξη ήταν όμοια με τις προηγούμενες διαδικασίες ενώ αξιοσημείωτη είναι η 13η και 18η θέση για τους Alonso και Massa αντίστοιχα παρόλο που εκαναν 17 και 16 γύρους αντιστοίχως. Στις κατατακτήριες δοκιμές ο Hamilton πήρε την δεύτερη σερί pole για φέτος 1 δέκατο γρηγορότερος του Button. Ακολούθησαν οι Schumacher με σχεδόν εφάμιλλο χρόνο με τον  Button, Webber, Raikkonen, Vettel που ήταν η αρνητική έκπληξη των κατατακτήριων, Grosjean, Rosberg, Alonso και ο ταχύτατος Perez που καθ’ όλη την εβδομάδα που μας πέρασε φημολογούταν ότι θα αντικαταστήσει τον Massa αν ο βραζιλιάνος απογοητεύσει και στην Μαλαισία. Στην Μαλαισία αξίζει να σημειώσουμε πως οι HRT κατάφεραν να κάνουν χρόνο στα πλαίσια του 107% λαμβάνοντας εν τέλει μέρος στον αγώνα.

Στον αγώνα ήρθε επιτέλους η βροχή που προβλέπονταν από τα δελτία καιρού όλη την προηγούμενη εβδομάδα. Οι πρώτες σταγόνες έκαναν την εμφάνισή τους λίγα λεπτά πριν την εκκίνηση αναγκάζοντας όλους τους οδηγούς να φορέσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά εκτός από τις HRT που πήραν το ρίσκο να εκκινήσουν με βρόχινα παρόλο που η πίστα δεν ήταν 100% βρεγμένη. Στην εκκίνηση έμειναν μπροστά οι δυο McLaren χωρίς να αλλάξουν θέσεις ενώ την έκπληξη έκανε ο Grosjean που πετάχτηκε στην 3η θέση. Το δράμα όμως για τον Γάλλο δεν άργησε να έρθει καθώς στην 3η στροφή ο Schumacher επιχείρησε να τον προσπεράσει από τα αριστερά, και ο γάλλος σπινάροντας στην επιτάχυνση κατά την έξοδο της στροφής είχε επαφή με τον γερμανό κάνοντας αμφότεροι τετακέ. O Schumacher συνέχισε αλλά ο Grosjean εγκατέλειψε λίγους γύρους αργότερα.

Ως συνήθως καλή εκκίνηση πραγματοποίησε ο Alonso. Με το πέρασμα λίγων γύρων η βροχή δυνάμωσε και έτσι κατέστη αναγκαία η χρήση τον βρόχινων ελαστικών. Στο pitlane έγινε πραγματικός χαμός καθώς όλοι εκτός των HRT έσπευσαν να αλλάξουν ελαστικά. Μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Perez της Sauber ο οποίος ανέβηκε στην 3η θέση. Δεν άργησε όμως η πίστα να γίνει πραγματικό ποτάμι αναγκάζοντας τους αγωνοδίκες να βγάλουν το safety car το οποίο οδήγησε τον αγώνα για λίγους γύρους μέχρι να βγει κόκκινη σημαία και να σημαίνει την διακοπή ου αγώνα. Η διακοπή του αγώνα διήρκησε περίπου μια ώρα και ο αγώνας επανεκκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας με όλους τους οδηγούς να φοράνε τα βρόχινα ελαστικά όπως ορίζεται από τον κανονισμό. Με το που το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε όλοι έσπευσαν να αλλάξουν τα βρόχινα σε ενδιάμεσα καθώς η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά.

Το βάθρο του Αγώνα της Μαλαισίας!

Ο Hamliton ήταν ο μεγάλος  χαμένος της ιστορίας καθώς έμεινε πολύ ωρα στα box της ομάδας επειδή υπήρχε πολύ κίνηση στο pitlane. Αμέσως μετά ήρθε η καταστροφή για τον Button ο οποίος στην προσπάθειά του να περάσει τον Karthikeyan είχε επαφή με τον ινδό σπάζοντας την μπροστά πτέρυγα. Ο Alonso έπαιρνε για άλλη μια φορά το 100% της F2012 προσπερνώντας τον Perez ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση με ένα σαφώς υποδεέστερο μονοθέσιο. Ο Hamilton κρατούσε άνετα την 3η θέση ενώ πιο πίσω γινόταν μάχη για την 4η με τον Rosberg να παλεύει να κρατήσει πίσω του τους Vettel και Raikkonen οι οποίοι δεν δυσκολεύτηκαν να τον προσπεράσουν μόλις επιτράπηκε από τους αγωνοδίκες η χρήση του DRS. Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση του Massa ο οποίος είχε σκαρφαλώσει στην 8η θέση. Στον 38ο γύρο ήρθε η στιγμή των σλικ ελαστικών με τον Ricciardo να κάνει την αρχή και αργότερα οι υπόλοιποι να ακολουθούν το παραδειγμά του.

Οι περισσότεροι φόρεσαν την μεσαία γόμα της πιρέλι με εξαίρεση τους Vettel, Perez και Raikkonen που επέλεξαν ην σκληρή. Και κάπου εδώ άρχισε το θρίλερ του αγώνα με τον μεξικάνο Perez να μειώνει με πολύ ταχή ρυθμό την απόστασή του από τον πρώτο Alonso. Την ίδια στιγμή ο Vettel προσπαθώντας να ρίξει γύρο στον Kartikeyan έχει μια επαφή με τον δεύτερο σκίζοντας το πίσω δεξί ελαστικό του καταστρέφοντας τον αγώνα του, με σαφή υπαιτιότητα του οδηγού της HRT. Στην προσπάθεια του να φτάσει ως τα πιτς ο Vettel γέμισε την πίστα με κομμάτια από το ελαστικό του κάτι που μπορούσε να σημάνει την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και συνάμα τον μηδενισμό των διαφορών μεταξύ των πιλότων. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε αλλά παρόλα αυτά ο Perez μείωνε την διαφορά του από τον Alonso που μας έκανε όλους να πιστεύουμε ότι ήταν θέμα χρόνου να τον προσπεράσει και να πετύχει την παρθενική του νίκη στον θεσμό αλλά και την παρθενική νίκη της Sauber.

Πολύ καλή εμφάνιση από Mark Webber!

Δυστυχώς όμως, ένα λάθος από τον μεξικανό στα φρένα για την στροφή 14 χάνει τα μούτρα της C31 και χάνει πολύτιμο χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο ο ισπανός Fernando Alonso έφερε την F2012 σε μια ανέλπιστη νίκη που όλοι οι tifosi όπως και ο ίδιος πανηγύρισαν έξαλα. Δεύτερος τερμάτισε αισίως ο Perez και το βάθρο συμπλήρωσε ο Hamilton. Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Webber, Raikkonen, Senna, Di Resta, Vergne, Hulnekenberg και Schumacher.

Το θέαμα που μας προσέφερε το προχθεσινό grand prix ήταν πλούσιο αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την κατάσταση των ομάδων. Σαφέστατα η McLaren δείχνει πιο έτοιμη με την Red Bull να ακολουθεί. Επίσης η Lotus δείχνει ικανή για περεταίρω βελτίωση και για αποτελέσματα αν αναλογιστεί κανείς τις πολύ καλές εμφανίσεις του στα δοκιμαστικά. Το μεγάλο ερωτηματικό είναι η Ferrari η οποία στα χέρια του Alonso έχει μια μέτρια προς καλή απόδοση σε αντίθεση με τον Massa. Το διάστημα των τριών εβδομάδων που διανύουμε είναι πολύ σημαντικό όσων αφορά την βελτίωση που θα κάνουν η ομάδες στα μονοθέσια ενώ ενδέχεται να υπάρξει ανάλογη μεγάλη διακοπή αν δεν διεξαχθεί το grand prix του Bahrain. Και είναι μια μεγάλη ευκαιρία για κάποιες ομάδες όπως η Ferrari, η Red Bull και η Mercedes που είναι εμφανώς πίσω από την McLaren να κάνουν άλματα προόδου μέχρι το gp της Κίνας. Αλλά να μην ξεχνάμε πως η ομάδα του Woking είναι ήδη στον σωστό δρόμο και έχει την δυνατότητα για μεγάλη εξέλιξη πάνω στην MP4-27.

 Σταύρος Γορανίτης

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

Οικονομικά οφέλη αναμένει η Sauber από τον Perez.

Next Article

ΤΕΧΝΙΚΆ |ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΜΑΛΑΙΣΙΑ

Related Posts