Η Racing Point εμφανίστηκε στις φετινές χειμερινές δοκιμές με ένα μονοθέσιο το οποίο έμοιαζε πολύ με εκείνο της Mercedes από το 2019. Στον πρώτο αγώνα της σεζόν, οι Ροζ Πάνθηρες δεν θύμισαν ομάδα του midfield, αλλά την Force India του ’16 και του ’17. Μπορεί να μην μαθαίνει κανείς πολλά αντιγράφοντας, αλλά η προσέγγιση της πρώην Force India και της προσεχώς Aston Martin βγάζει απόλυτο νόημα.
Η λογική του να αντιγράφεις τα concepts, τις σχεδιαστικές ιδέες δηλαδή των άλλων ομάδων δεν είναι καινούργια και για να είμαστε ρεαλιστές ούτε πρόκειται να εξαφανιστεί ποτέ. Εδώ και δεκαετίες, σε όλα τα πρωταθλήματα μηχανοκίνητου αθλητισμού, τα concepts τα οποία οργανικά αναδεικνύονται ανώτερα των υπολοίπων αντιγράφονται όσον το δυνατόν καλύτερα. Στην προκειμένη περίπτωση, είναι εύκολο να δούμε τις ομοιότητες του ρύγχους της φετινής Racing Point με την περσινή Mercedes. Οι ομοιότητες όμως δεν σταματούν εκεί.
Καθώς η Racing Point αποτελεί πελάτη της Mercedes, πληρώνοντας την Γερμανική εταιρεία ένα σημαντικό ποσό κάθε σεζόν για να την προμηθεύει με μονάδες ισχύος, λαμβάνει και άλλα οφέλη. Τα οφέλη αυτά είναι χρήση των εγκαταστάσεων της Mercedes, αλλά και απευθείας «αγορά» διαφόρων μερών του μονοθεσίου, τα οποία φυσικά δηλώνονται στην FIA και περιορίζονται σε συγκεκριμένες μόνο πτυχές του μονοθεσίου. Αυτό είναι καθορισμένο προκειμένου να μην υπάρχουν A και B teams και να μην μειώνεται η ανταγωνιστικότητα του πρωταθλήματος. Τελευταία φορά που επιτράπηκε η ανοικτή παροχή ολόκληρου ή τουλάχιστον του μεγαλύτερου μέρους του design ενός μονοθεσίου σε άλλη ομάδα ήταν η σεζόν του 2008. Εύκολα συμπεραίνει κανείς τον λόγο, καθώς ο Sebastian Vettel είχε κερδίσει το Ιταλικό Grand Prix με την Toro Rosso, η οποία τότε ήταν, με βάση τους κανονισμούς που το επέτρεπαν, η Β team της τότε νεοσύστατης Red Bull Racing.
Η Racing Point έχει δηλώσει ήδη ότι ήταν σε συνεχή επαφή με την FIA κατά τον σχεδιασμό του φετινού της αυτοκινήτου και επομένως φαίνεται μέχρι στιγμής να μην έχει λάβει παράνομα αυτούσια σχέδια από την Mercedes, αλλά να τα αντέγραψε παρατηρώντας φωτογραφίες και βρίσκοντας πως ακριβώς λειτουργούν οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες αυτές. Σύμφωνα με τον τεχνικό επικεφαλής των ροζ, Andrew Green, η ομάδα χρησιμοποίησε την αεροσύραγγα της Mercedes, ενώ αντέγραψε τις ιδέες γύρω από το ρύγχος. Αποτέλεσμα των όποιων ομοιοτήτων με τα Ασημί Βέλη είναι ότι βρίσκεται πλέον περίπου στην τέταρτη θέση δυναμικότητας, παλεύοντας με την McLaren. Προηγουμένως όμως είπαμε ότι δεν μπορεί να μάθει κανείς πολλά όταν αντιγράφει αντί να το φτιάχνει από την αρχή. Και όμως, η προσέγγιση της Racing Point βγάζει απόλυτο νόημα δεδομένου του τι έπεται για την Formula 1 και την ίδια στις αμέσως επόμενες σεζόν.
Ο λόγος που η προσέγγιση αυτή βγάζει απόλυτο νόημα είναι επειδή το τρέχον ruleset θα διαρκέσει για ακόμα μια σεζόν, αυτή του 2021 και αυτό εξαιτίας της πανδημίας. Έπειτα η Formula 1 θα περάσει στην νέα εποχή του ground effect, όπου όλες οι ομάδες ουσιαστικά θα ξεκινήσουν από το μηδέν σχεδιαστικά, όσον αφορά τουλάχιστον το μονοθέσιο εκτός από τον κινητήρα. Γίνεται έτσι εύκολα κατανοητό το κέρδος του να πάρεις ένα δοκιμασμένο concept και να το αφομοιώσεις, καρπώνοντας τα αποτελέσματα που έχει αυτό να προσφέρει και να εστιάσεις την δική σου προσπάθεια στο να αναπτύξεις τα δικά σου concepts για το 2022. Αυτό θα συμπέσει με την μόλις δεύτερη σεζόν της Racing Point υπό το νέο όνομα της Aston Martin και κυρίως την νέα, υψηλή ροή χρημάτων από έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Τα πράγματα με την πανδημία του COVID-19 μάλιστα φαίνεται να κύλησαν υπερ της Racing Point, αφού λόγω των μειωμένων εσόδων του πρωταθλήματος και επακόλουθα των ομάδων, δεν θα υπάρξει περαιτέρω εξέλιξη των φετινών μονοθεσίων για το 2021. Έτσι, θεωρητικά οι δυναμικότητες των μονοθεσίων θα παραμείνουν σε σχετικά σταθερά επίπεδα. Με ένα σημαντικό μέρος του δικού της αυτοκινήτου να είναι tried and true, η Racing Point θα ολοκληρώσει κατά πάσα πιθανότητα την τρέχουσα εποχή της F1 πάνω από την μέση του βαθμολογικού πίνακα κατασκευαστών, ενώ παράλληλα θα έχει την ευκαιρία να πορευτεί όπως εκείνη θέλει για το 2022.
Η αλληλουχία των καταστάσεων αυτών φυσικά προϋποθέτει ότι υπάρχει ή θα υπάρξει το κατάλληλο προσωπικό προκειμένου το ξεκίνημα του 2022 να βρει την Aston Martin σε μια καλή κατάσταση. Η καλή προετοιμασία και ο πακτωλός χρημάτων δεν οδηγούν πάντα σε θετικές πορείες, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την Toyota. Η Racing Point όμως δεν είναι το ίδιο με τον Ιαπωνικό κολοσσό. Ως ο «απόγονος» της Jordan, της ομάδας που, όπως και η Force India, η πρόγονος της Racing Point, κατάφερνε πολλά με λίγους χρηματικούς πόρους, η Aston Martin έχει το DNA προκειμένου να πάρει αποτελέσματα που ενδεχομένως να μην άξιζε. Με την μείωση του ορίου του προϋπολογισμού, φαίνεται ότι ακόμα μια πτυχή της Formula 1 έρχεται με το μέρος της ομάδας αυτής.
Η Racing Point επέλεξε τον σίγουρο δρόμο ορισμένων δοκιμασμένων ιδεών, ποντάροντας κατά πάσα πιθανότητα στο προσεχές μέλλον και θέλοντας να μειώσει το βάρος που έχει στους ώμους της, ειδικά πριν εφαρμοστούν οι διάφορες αλλαγές στο ruleset. Μένει μόνο να δούμε εάν αυτό είναι όντως το πλάνο των επικεφαλής της ομάδας, αλλά και εάν θα χαρακτηριστεί επιτυχημένο στην περίπτωση που ακολουθήσουν αυτή την πορεία.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify