Blog: Μουσικές Καρέκλες

Το μεταγραφικό παζάρι της F1, αγγλιστί “silly season”, μονοπωλεί το ενδιαφέρον των θεατών, ελλείψει αγωνιστικής δράσης, και εξελίσσεται στο πιο ενδιαφέρον των τελευταίων ετών.

Σε φυσιολογικές συνθήκες σήμερα θα μιλούσαμε για τα όσα συνέβησαν στον όγδοο αγώνα της φετινής χρονιάς, το περίφημο Grand Prix του Monte Carlo, ωστόσο αντί αυτού συνεχίζονται οι διεργασίες για το ξεκίνημα της σεζόν το καλοκαίρι στην Αυστρία, covid-19 επιτρέποντος. Εκτός αυτού οι ομάδες συνεχίζουν τον προγραμματισμό τους για τις επόμενες χρονιές, μέσω της στελέχωσης τους. Από την στιγμή μάλιστα που στο άμεσο μέλλον πρόκειται να δούμε σημαντικές αλλαγές στο τεχνικό κομμάτι καθώς και στο οικονομικό σκέλος (θέσπιση budget cap) για την εξισορρόπηση της δυναμικότητας ανάμεσα στους συμμετέχοντες, οι ομάδες επιχειρούν να πραγματοποιήσουν τις καλύτερες δυνατές κινήσεις που θα διασφαλίσουν το ιδανικό αποτέλεσμα για την καθεμία από αυτές.

Μέχρι στιγμής το ντόμινο που προκλήθηκε από την αποχώρηση του Sebastian Vettel από την Ferrari, προκάλεσε μια αλυσιδωτή αντίδραση, που έφερε τον Carlos Sainz στην θέση του, τον Daniel Ricciardo να αντικαθιστά τον Ισπανό στην Mclaren και τους fans του αθλήματος να μένουν έκπληκτοι ως έναν βαθμό με τις κινήσεις αυτές. Εντούτοις η πραγματικότητα είναι ότι πέραν των Ιταλών και των Βρετανών, καμία από τις υπόλοιπες ομάδες δεν έχει επίσημα ανακοινώσει το οδηγικό της δίδυμο για το 2021 και μετά, υλοποιώντας με αυτόν τον τρόπο την αίσθηση ότι πρόκειται να παρακολουθήσουμε τις “μουσικές καρέκλες” για την διεκδίκηση μιας θέσης στο grid της επόμενης χρονιάς.

Ξεκινώντας από την Mercedes, θεωρείται δεδομένη η ανανέωση της συνεργασίας με τον Lewis Hamilton, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να συνεχίζει την προσπάθεια του για περισσότερα πρωταθλήματα και την κατάρριψη επιπρόσθετων ρεκόρ που θα τον εδραιώσουν στις συνειδήσεις του κόσμου ως ενός εκ των κορυφαίων οδηγών που υπήρξαν. Από εκεί και πέρα για την δεύτερη θέση στην ομάδα ερίζουν τέσσερις οδηγοί, ο Sebastian Vettel, o George Russell, o Vallteri Bottas και ο Esteban Ocon. O 4 φορές πρωταθλητής θα ήταν μια σπουδαία κίνηση εμπορικά, ο σπουδαιότερος Γερμανός οδηγός σε μια Γερμανική ομάδα αναζητώντας την ευκαιρία να ανακάμψει μετά από τα δύσκολα χρόνια στην Ferrari φαντάζει ως ένα ιδανικό σενάριο και ταυτόχρονα η συνύπαρξη του με τον Hamilton θα δημιουργούσε ίντριγκα σε όλους τους fans, με τον Toto Wolff μέσα από τις δηλώσεις του να μην επιβεβαιώνει ούτε και να αποκλείει όμως τις φήμες αυτές. Από την άλλη η περίπτωση του Russell παρουσιάζει αντιστοίχως ενδιαφέρον, μιας και πρόκειται για έναν εξαιρετικά ταλαντούχο νέο οδηγό που προέρχεται από το πρόγραμμα νέων της ομάδας και αναζητά την ευκαιρία να τρέξει με ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο από την Williams. Παρ’ ότι δεσμεύεται και για του χρόνου με συμβόλαιο στο Grove, αν προκύψει η κενή θέση στους πρωταθλητές, τίποτα δεν θα τον εμποδίσει να κάνει το μεγάλο βήμα. Έπειτα πιθανή θεωρείται και η παραμονή του Bottas, διότι είναι ένας εξαιρετικός “οδηγός ομάδας”, έχει επιτελέσει σχεδόν άρτια το έργο του μέχρι τώρα στην εκπλήρωση των στόχων, εντούτοις δεν δείχνει ικανός να κάνει το βήμα παραπάνω υπό τις παρούσες συνθήκες. Ακόμη η περίπτωση του Ocon επισημαίνεται κυρίως λόγω της σύνδεσης του με τον Toto Wolff καθώς και της πρότερης εμπειρίας του στα “Ασημένια Βέλη” αφού υπήρξε αναπληρωματικός οδηγός την περσινή χρονιά. Ωστόσο η πιθανότητα να τον δούμε εκεί είναι πολύ μικρή λόγω της δέσμευσης του με την Renault.

Προχωρώντας στην Red Bull, o Max Verstappen έχει εγγυημένο συμβόλαιο για τα επόμενα χρόνια και είναι το αδιαμφισβήτητο νούμερο 1. Έπειτα, το συμβόλαιο του Αlex Albon λήγει στο τέλος του 2020 με την διάθεση που υπάρχει να δείχνει ότι επίκειται η ανανέωση του και για την συνέχεια, αφού οι ιθύνοντες της ομάδας είναι ικανοποιημένοι με τις επιδόσεις του ΒρετανοΤαϋλανδού.  Δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών μιλούσαν για ενδεχόμενο ενδιαφέρον για τον Bottas  από την στιγμή που πληροί τα κριτήρια του οδηγού που θα είναι άξιος συμπαραστάτης τόσο του Verstappen όσο και της ομάδας συνολικά. Η περίπτωση αυτή δείχνει μάλλον αδύνατη αν κρίνουμε από το παρελθόν των Αυστριακών στην επιλογή οδηγών, μιας και παρατηρείται με ελάχιστες εξαιρέσεις, εσωτερικός προβιβασμός και όχι μεταγραφές από αντιπάλους. Η παρουσία του Helmut Marko δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για προβλέψεις ωστόσο, καθώς είναι χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις στο παρελθόν ( τράμπα Max- Daniil Kvyat εν μια νυκτί το 2016) και αυτό το στοιχείο προσδίδει επιπλέον αγωνία για την τελική έκβαση. Αξίζει να λάβουμε ως δεδομένο επίσης και το ότι στην Alpha Tauri τα συμβόλαια των δύο οδηγών λήγουν και αυτά στο τέλος της χρονιάς, επομένως δεν μπορεί να αποκλειστεί κανένα σενάριο σχετικά με την επιστροφή ενός εκ των Kvyat και Gasly στην πρώτη ομάδα η και την παραμονή τους στην ομάδα της Faenza. Μια πιθανή επιστροφή του Vettel αποκλείστηκε και σαν φήμη από τον Christian Horner, ενώ η περίπτωση του Sergio Sette Camara για τους Ιταλούς, του Βραζιλιάνου που είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η ακαδημία της Red Bull, και είναι μάλιστα ο τρίτος της οδηγός για το 2020, δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί ως λύση για την κατάληψη μιας αγωνιστικής θέσης.

Έπειτα μια θέση που έχει πολλούς μνηστήρες είναι εκείνη στην Renault. Οι Γάλλοι έχασαν μέρος της δυναμικότητας και του momentum που είχαν αναπτύξει τα προηγούμενα χρόνια, αλλά το γεγονός ότι είναι εργοστασιακή ομάδα με ικανότατα στελέχη σε όλους τους τομείς, αποτελεί δέλεαρ. O Esteban Ocon έχει συμβόλαιο και παρά τις φήμες που προαναφέρθηκαν δεν δείχνει να αποχαιρετά πρόωρα τους συμπατριώτες του. Δεν γνωρίζουμε ακόμη ποιος θα βρεθεί πλάι του. Ιδανική περίπτωση για όλους θα ήταν ο Fernando Alonso, ένας κορυφαίος οδηγός, με ένδοξο παρελθόν στην ομάδα (εκεί κατέκτησε τους δύο τίτλους που έχει στο παλμαρέ του και έδειξε τα πρώτα δείγματα του μεγάλου του ταλέντου). Σε αυτό το σενάριο υπάρχουν αντικειμενικές δυσχέρειες όμως, η δυναμικότητα της ομάδας στο άμεσο μέλλον μιας και ο Ισπανός δεν δείχνει διατεθειμένος να επιστρέψει στην F1 για κάτι λιγότερο από μάχες για βάθρα και νίκες, κάτι που δεν μπορεί να εγγυηθεί η ομάδα του Enstone σήμερα καθώς και το δεδομένο της αμοιβής του που δεν είναι ευκαταφρόνητο ποσό. Σχετικά με το τελευταίο, ακούστηκε το σενάριο να καλύψει μέρος του μισθού του η ίδια η F1, όπως τονίσαμε ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό το στοιχείο που θα παίξει ρόλο στην έκβαση αυτής της κατάστασης. Έπειτα τις τελευταίες μέρες το όνομα του Vallteri Bottas προστέθηκε στο μοτίβο των οδηγών ενός εκ των οποίων θα αντικαταστήσουν τον Ricciardo. Και για τον Φινλανδό θα είναι μεγάλη ευκαιρία να αναδείξει περισσότερα στοιχεία κάτι που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να κάνει δίπλα στον Hamilton, και σαν προοπτική η Renault θα του ταίριαζε περισσότερο την δεδομένη στιγμή. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε και το ενδεχόμενο να δούμε έναν εκ των Guanyu Zhou και Christian Lindgaard δίπλα στον Γάλλο, πρόκειται για τους οδηγούς του προγράμματος ταλέντων της ομάδας, με τον Cyril Abiteboul να δηλώνει πρόσφατα ότι μελετούν σοβαρά να προτιμηθεί μια τέτοια λύση εν τέλει.

Μια ακόμη σταθερά που δείχνει να αλλάζει είναι η περίπτωση της Racing Point που πρόκειται να μετονομαστεί σε Aston Martin από του χρόνου. Ο Lawrence Stroll δίνει την απαραίτητη σταθερότητα και σιγουριά σε μια ομάδα που ταλαιπωρήθηκε οικονομικά τα προηγούμενα χρόνια και αναζητά το βήμα παραπάνω. Η απόκτηση μετοχών από τον Toto Wolff συνδέεται ενδεχομένως με αυξημένη στήριξη από το εργοστάσιο της Mercedes, που θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα της. Αν και έχει ανακοινωθεί το δίδυμο Perez-Stroll, η παρουσία του Μεξικανού δεν είναι εντελώς σίγουρη για το μέλλον μιας και δείχνει να έχει φθίνουσα πορεία στην απόδοση του. Τούτου δοθέντος σε συνδυασμό με την θέληση βελτίωσης της ομάδας, κάνουν τους ιθύνοντες να αναζητούν ένα μεγαλύτερο όνομα του βεληνεκούς των Vettel,Alonso αλλά δεν θα έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας κάτι τέτοιο προς το παρόν.

Ακολουθούν οι περιπτώσεις των Alfa Romeo και Haas, που παρουσιάζουν η καθεμία ορισμένες ιδιαιτερότητες. Πριν επισημάνουμε αυτές τις ιδιαιτερότητες πρέπει να τονίσουμε ότι η παρουσία των τριών αυτών ομάδων την επόμενη χρονιά δεν είναι βέβαιη. Οι επιπτώσεις που έφερε ο covid-19 επί παντός επιστητού δεν άφησε ανέγγιχτες τις ομάδες της F1 και ειδικά αυτές τις τρεις. Η εξέλιξη της κατάστασης και η μεταβολή των δεδομένων που είναι καθημερινή, θα δώσει την απάντηση όσον αφορά το μέλλον τους. Από εκεί και πέρα οι Ιταλοί θα έχουν φέτος μάλλον για τελευταία χρονιά τον Kimi Raikkonen που ενδεχομένως αποσύρεται μετά από μια σπουδαία καριέρα, ενώ στο πλευρό του Giovinazzi θα βρεθεί λογικά κάποιος οδηγός από την ακαδημία της Ferrari και υπάρχουν πολλά ονόματα που πέφτουν στο τραπέζι όπως π.χ ο Mick Schumacher, o Giuliano Alesi και ο Robert Shwartzman. Έπειτα ρευστή είναι η κατάσταση στην Haas όπου το εκρηκτικό δίδυμο των Magnussen-Grosjean συνεχίζει και φέτος, αλλά κανείς δεν γνωρίζει τι θα συμβεί στο μέλλον, αφού η ιδιοκτησία της ομάδας εξετάζει το κατά πόσο είναι βιώσιμη η συμμετοχή στο πρωτάθλημα με τα δεδομένα που διαμορφώνονται.

Ολοκληρώνουμε με την Williams που πασχίζει να βγει από το τέλμα που έχει βρεθεί τα τελευταία 2-3 χρόνια. Θεωρείται σίγουρο ότι θα αναζητηθεί ένας οδηγός που θα μπορεί να συνεισφέρει στην ομάδα από την τσέπη του όπως γίνεται φέτος με τον Latifi, που δεν έχει συμβόλαιο για το 2021, ωστόσο δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το σενάριο να πουληθεί μέρος της ομάδας, ώστε να δοθεί μια ανάσα στα οικονομικά της πρωτίστως και έπειτα μια”ένεση” ανταγωνιστικότητας. Η Claire Williams παλεύει ανάμεσα στα θηρία για να διατηρήσει την ομάδα της στο grid και στο πλαίσιο της μαχητικότητας που διακρίνει την ίδια, και την οικογένεια της βέβαια θα εξαντλήσει κάθε πιθανότητα. Οι εξελίξεις που τρέχουν δίνουν το στίγμα για το τι θα ακολουθήσει, ο τερματισμός της συνεργασίας με τον βασικό σπόνσορα την Rokit και η παράλληλη ανακοίνωση για αναζήτηση πόρων από τρίτους. Με την επερχόμενη θέσπιση του “budget cap” η κίνηση αυτή δείχνει να γίνεται την κατάλληλη στιγμή. Μην ξεχνάμε ότι η Williams λειτουργεί μέχρι και σήμερα, καλώς ή κακώς, στα πρότυπα μιας παραδοσιακής βρετανικής ομάδας, στο δόγμα των Frank Williams και Patrick Head, κάτι που σύμφωνα με τους ειδικούς έχει κοστίσει σε όλους τους τομείς. Επομένως, η “εξισορρόπηση” της ανταγωνιστικότητας θα βρει την ομάδα ,αν όλα κυλήσουν ομαλά, έτοιμη να αναβιώσει τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος. Αν μη τι άλλο η σημερινή της εικόνα προκαλεί θλίψη στο φιλοθεάμων κοινό ανεξάρτητα από το ποιον υποστηρίζει ο καθένας.

Το μόνο σίγουρο είναι βέβαια ότι η ρευστότητα της κατάστασης που ζούμε όλοι μας δεν θα παραμείνει εκτός του κόσμου της F1. Κανένας δεν μπορεί με ασφάλεια να προβλέψει την έκβαση της κατάστασης με τον covid-19, επομένως μέρος των φημών που ακούγονται αν και φαντάζουν πιθανές, ίσως και να μην συμβούν ποτέ, ελέω της “κινούμενης άμμου” που πατάμε όλοι μας.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ο Ecclestone για την διαφωνία για το budget cap και τους νέους κανονισμούς

Next Article

F1: Επισημοποιήθηκαν οι πρώτοι 8 γύροι του νέου προγράμματος

Related Posts