Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1 Chase Carey μίλησε για το σκεπτικό πίσω από τη νέα Συμφωνία Ομονοίας, τονίζοντας πως βασικός στόχος είναι η απλούστευση ενός περίπλοκου σπορ.
Η τωρινή έκδοση Συμφωνία Ομονοίας (για την οποία έχουμε μιλήσει εκτενώς εδώ) λήγει με το τέλος του 2020, και οι διαπραγματεύσεις για την 5ετία 2021-2025 έχουν ξεκινήσει προ πολλού, παράλληλα με αυτές για τους κανονισμούς.
Ένα προσχέδιο αυτής δόθηκε στις ομάδες την περασμένη εβδομάδα, και μεταξύ άλλων αναφέρεται πως θα υπάρξει αλλαγή στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ώστε να μην δίνονται υπερεξουσίες σε αυτές.
Διαβάστε επίσης:
«Ρεαλιστικά, αυτό που εκθέτουμε είναι η δομή που θα υπάρχει από το 2021 και μετά,» δήλωσε σε αναλυτές της Wall Street ο Carey. «Θα θέλαμε να έχουμε την υπογραφή όλων όσο το δυνατό συντομότερα, για να μην υπάρχουν αμφιβολίες γύρω από αυτό το θέμα.
«Στην ουσία, θέλουμε το 2021 να ξέρουμε πώς διοικείται το σπορ, και πώς λειτουργεί. Προφανώς έχουμε την δυνατότητα να θέσουμε προθεσμίες μέχρι τότε. Αλλά οι κανονισμοί έχουν και μία διαδικασία έγκρισης που πρέπει να περάσουν.
«Αυτές είναι περισσότερο διμερείς συμφωνίες για τις οποίες μπορείς να βάλεις προθεσμία, αλλά στην πραγματικότητα μιλάμε για συμφωνίες που θα ορίσουν πώς θα διοικείται και θα λειτουργεί το σπορ για τη σεζόν του 2021.»
Ο Carey μίλησε και για το φλέγον ζήτημα του ορίου στους προϋπολογισμούς:
«Το cost cap είναι σίγουρα κρίσιμο, όπως το θεωρούμε, για ένα πιο ανταγωνιστικό σπορ, αλλά προσπαθούμε ταυτόχρονα να καθορίσουμε τα έσοδα ώστε να είναι λιγότερο ανισόρροπα απ’ότι σήμερα.
«Θέλουμε να επιβραβεύσουμε τις επιτυχίες που γίνονται μέσα στην πίστα, σεβόμαστε την μακροπρόθεσμη επιτυχία, όμως θέλουμε και να έχουμε έναν πιο εξισορροπημένο διαμοιρασμό.
«Οπότε θα κάνουμε βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Προσωπικά πιστεύω ότι τα κόστη έχουν μια πιο άμεση σχέση με την ανταγωνιστική ισορροπία απ’ότι τα έσοδα, αν και τα δύο είναι προφανώς σημαντικό κομμάτι τους.
«Τα έσοδα ήταν σημαντικά γιατί μας φέρνουν σε ένα μέρος που δεν έχουμε απλώς ανταγωνισμό αλλά και πιο υγιείς ομάδες καθώς κι ένα επιχειρηματικό μοντέλο που θα είναι ελκυστικό σε νέους κατασκευαστές.
«Σήμερα έχουμε τρεις ομάδες που παλεύουν για την κορυφή κι άλλες επτά ομάδες που ακολουθούν. Οι πρώτες 3 ομάδες ξοδεύουν πολλά περισσότερα χρήματα από τις υπόλοιπες κι αυτό είναι ξεκάθαρο.
«Και ξοδεύουν περισσότερα, γιατί έχουν περισσότερα έσοδα και αποκτούν μεγαλύτερο μερίδιο από τα κέρδη; Ή μήπως γιατί το ανταγωνιστικό κίνητρο που έχουν τους οδηγεί στο να ξοδεύουν χρήματα με αυτόν τον τρόπο για να κερδίσουν; Το γεγονός είναι ότι παίρνουν μεγαλύτερο μερίδιο.»
Δείτε επίσης:
Τέλος, κατά τον Carey, η νέα διοικητική δομή θα κάνει πιο εύκολα τα πράγματα για όλους:
«Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες για το τι έχουμε προτείνει στις ομάδες, αλλά πιστεύω πως ο βασικός στόχος μας είναι να απλουστεύσουμε τη διοικητική δομή.
«Πιστεύω πως αυτή τη στιγμή έχουμε μία δύσκαμπτη δομή. Υπάρχουν δύο διαδικασίες έγκρισης, η ψηφοφορία είναι πολύ περίπλοκη, εμπλέκονται πολλές πλευρές.
«Αν υπάρχει ένας στόχος για όλο αυτό, είναι να γίνει πιο απλή η διαδικασία λήψης αποφάσεων ώστε να μπορούμε να προχωρήσουμε, και να μην δημιουργούνται περίπλοκες δυναμικές όπως έχει συμβεί στο παρελθόν.»
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπίζας, Δημήτρης Βούρδας
Πηγή: motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify