Μετά από δύο 90λεπτα τεστ, έχει αναδειχθεί ήδη ο πρωταθλητής του 2019 κι έχουν βγει οι διαφορές ανάμεσα στις ομάδες – αλλά, με πολλά λογικά άλματα.
Οι πρώτες δύο διαδικασίες ελεύθερων δοκιμών στο Albert Park ολοκληρώθηκαν σήμερα το πρωί, και ήταν αναπόδραστο το φαινόμενο της (υπερ)ανάλυσης των δεδομένων από αυτά τα 180 λεπτά δράσης στην πίστα.
Αν εξετάσουμε καθαρά και μόνο τους χρόνους, η Mercedes μπορεί κάλλιστα να στεφθεί πρωταθλήτρια από τώρα, αφού διατηρεί προβάδισμα 8 δεκάτων του δευτερολέπτου από τη Red Bull και 1 δευτερολέπτου από τη Ferrari. Η Alfa Romeo μοιάζει να είναι τρίτη δύναμη, με βλέψεις να περάσει τη Scuderia, ενώ από κοντά βρίσκεται και η Renault.
Ο παρακάτω πίνακας αφορά τους χρόνους με τη μαλακή (C4) γόμα στο FP2:
Αν θεωρήσουμε πως αυτή είναι η πραγματική εικόνα του φετινού grid, θα είχαμε κάθε δικαίωμα να σταματήσουμε τώρα να βλέπουμε Formula 1. Αλλά, δεν είναι.
Περίπτωση Ferrari
Το μεγάλο θέμα συζήτησης μετά το πέρας των FP ήταν η τελείως διαφορετική εικόνα της Ferrari σε σχέση με όσα έδειξε στις χειμερινές δοκιμές, μόλις δύο εβδομάδες πριν. Κανείς δεν περίμενε η Scuderia, που έμοιαζε να είναι μπροστά από τη Mercedes για 0,3 δλ., να είναι πίσω από αυτήν για σχεδόν 1 δλ.
Η αλήθεια είναι πως η SF90 εμφανίζει μία αδυναμία στη διαχείριση της μαλακής γόμας, που είναι κρίσιμη τόσο για τις κατατακτήριες, όσο και για το πρώτο μέρος του αγώνα την Κυριακή.
Ο Sebastian Vettel δήλωσε σχετικά με την απόδοση του μονοθέσιου:
«Ήταν μία έκπληξη. Πιστεύω πως ήταν αρκετά γρήγοροι. Και δεν ξέρω αν αυτό ήταν επειδή εμείς δυσκολευτήκαμε κάπως σήμερα, ή αν και οι άλλοι ήταν στην ίδια θέση, αλλά πιστεύω πως είναι σε δική τους κατηγορία.
«Ίσως όλοι οι υπόλοιποι δυσκολεύονταν και μπορούμε να αλλάξουμε αυτήν την κατάσταση, αλλά ναι, φαίνονται πολύ δυνατοί, περισσότερο από όσο έλεγαν πριν από αυτό το τριήμερο.»
Είναι σαφές πως ο Γερμανός μιλά με ειλικρίνεια, αλλά και με μία «υπερβολή» όταν λέει πως η Mercedes βρίσκεται σε δική της κατηγορία.
Κι αυτό επιβεβαιώνεται από τα λεγόμενα του teammate του, Charles Leclerc:
«Σε τελική ανάλυση, δεν πιέζουμε στο όριο, αυτό είναι σίγουρο. Θα δούμε στις κατατακτήριες που ακριβώς βρισκόμαστε. Αν πανικοβαλλόμαστε; Όχι, όχι ακόμα.»
Ο Μονεγάσκος μετριάζει τα πράγματα, αλλάζει τον τόνο, και δείχνει με μεγαλύτερη σαφήνεια το κλίμα στη Scuderia. Ναι μεν υπάρχουν προβλήματα με τη μαλακή γόμα (ο Vettel παραπονέθηκε αρκετά για αυτό), αλλά ακόμα υπάρχουν πράγματα που η Ferrari δεν έχει αποκαλύψει, και που μπορούν να μεταβάλουν τα δεδομένα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως, ο Leclerc με τη σκληρή (C2 για αυτόν τον αγώνα) γόμα ήταν μόλις 1 δέκατο πιο αργός από τον Vettel με τη μαλακή-C4. Αυτή η διαφορά θα έπρεπε να είναι κοντά στο 1,2-1,5 δλ.
Μεταβλητές όπως τα φορτία καυσίμου, τα προγράμματα κινητήρα ή ακόμα και το mode της μπαταρίας είναι άγνωστες, όχι μόνο για τη Ferrari, αλλά και για τη Mercedes και -φυσικά- τη Red Bull.
Περίπτωση Red Bull
Στο στρατόπεδο της αυστριακής ομάδας, τα συναισθήματα πρέπει να είναι ανάμεικτα. Από τη μία μεριά, η αξιοπιστία φαίνεται δεδομένη, αφού το μοτέρ της Honda δεν εμφάνισε το παραμικρό πρόβλημα στις δύο περιόδους δοκιμών, ενώ και οι δύο οδηγοί μπόρεσαν να γράψουν αρκετούς γύρους.
Από την άλλη, όμως, τίθεται το ζήτημα της ταχύτητας στον έναν γρήγορο γύρο, και το γεγονός πως η Red Bull δεν προχώρησε σε προσομοίωση κατατακτήριων, δηλαδή λίγα καύσιμα και μαλακή γόμα. Λελογισμένη απόφαση, προφανώς, αφού τόσο ο Verstappen, όσο και ο Gasly έμειναν στα μεγάλα runs, με πολλά καύσιμα (εικάζουμε, πάντα) και τη μέση και τη μαλακή γόμα. Σύμφωνα με τον Edd Straw του Autosport.com, αν υποθέσει κανείς πως ένα ελαφρύτερο φορτίου καυσίμου δίνει 0,6 δλ. στον γύρο, ο Verstappen θα μπορούσε να είναι ως και 2 δέκατα πίσω από τις Mercedes. Αλλά, με τα «αν», δεν κερδίζονται αγώνες.
Επομένως, σε ό,τι αφορά την RB, το τοπίο είναι ακόμα πιο θολό από ό,τι με τη Ferrari, κάτι που αφήνει τον κοινό νου να προχωρά σε άπειρα κι αλλεπάλληλα λογικά άλματα.
Και γιατί είναι η Mercedes μπροστά;
Σε τελική ανάλυση, η W10 ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο σήμερα, κι αυτό δεν είναι ψέμα, ούτε αμφισβητείται.
Στη Mercedes, η ανάγκη να κινηθούν πιο γρήγορα -και ουσιαστικά να πιέσουν πολύ περισσότερο (σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό)- προήλθε από τις δοκιμές της Βαρκελώνης και από το γεγονός πως εκεί, δεν είχαν την δυνατότητα να κινηθούν όσο γρήγορα θα ήθελαν, μιας και πέρασαν τη 2η εβδομάδα συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα για το νέο, ριζικά αλλαγμένο πακέτο που εισήγαγαν στο μονοθέσιό τους.Εν τούτοις, το FP1 και το FP2 ήταν η πρώτη πραγματικη ευκαιρία των πρωταθλητών να ξεδιπλώσουν την πλήρη δυναμική τους, ή έστω ένα μεγάλο μέρος αυτής.
Τα σενάρια για την Αυστραλία μοιάζουν να είναι δύο: είτε η Mercedes είναι οριακά μπροστά των Ferrari-Red Bull, είτε η Ferrari είναι οριακά μπροστά των Mercedes-Red Bull.
Οι σημερινές διαφορές είναι επιεικώς παραπλανητικές και αποτελούν μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να κατανοήσει κανείς πως, όσο σημαντικά κι αν είναι τα FP, η ουσία βρίσκεται στο Σάββατο και, πολλώ δε μάλλον, στην Κυριακή.
Εκεί, άλλωστε, δίνονται κι οι βαθμοί.
Καλή χρονιά.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify