Tην παρθενική του νίκη στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, πέτυχε ο Max Verstappen, με τον Ολλανδό πρωταθλητή να ελέγχει από το Α ως το Ω τον αγώνα επί Ιαπωνικού εδάφους. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο McLaren, προεξέχοντος του Lando Norris.
H ημέρα της κούρσας στην Suzuka ήταν συννεφιασμένη, με την βροχή που είχε προβλεφθεί εντούτοις, να πέφτει νωρίτερα και όχι κατά την διάρκεια της. Κυρίαρχη επιλογή ελαστικών υπήρξε η μέση γόμα της Pirelli, με τους Hamilton, Ocon, Bortoletto να διαλέγουν την σκληρή και τους Doohan, Stroll την μαλακή.
Η εκκίνηση δεν προσέφερε ιδιαίτερες μεταβολές, με τους οδηγούς εντός της πρώτης δεκάδας να διατηρούν τις θέσεις τους. Μοναδικές αλλαγές στον πρώτο γύρο, το προσπέρασμα του Fernando Alonso στον Pierre Gasly, για την 11η θέση, το αντίστοιχο του Yuki Tsunoda έναντι του προκατόχου του, στο δεύτερο cockpit της Red Bull, Liam Lawson, για την 13η θέση, καθώς επίσης και η απώλεια θέσεων του Gabriel Bortoletto, που βρέθηκε τελευταίος, πληρώνοντας ουσιαστικά το τίμημα της επιλογής γόμας που πραγματοποίησε.
Από εκεί και έπειτα η εξέλιξη του αγώνα είχε συγκεκριμένο χαρακτήρα, καθ’ ότι άπαντες είχαν ως προτεραιότητα την διαχείριση των ελαστικών, ένεκα και των μικρών διαφορών που υπήρχαν, με τον ακάθαρτο αέρα των προπορευόμενων να αποτελεί δυνητικό κίνδυνο. Μέχρι και τις επισκέψεις των οδηγών στα pit για αλλαγή ελαστικών, αλλαγή θέσεων εντός των βαθμών είχαμε μόνο στην περίπτωση του Lewis Hamilton, με τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να ανεβαίνει έβδομος, σε βάρος του Isack Hadjar.
Πρώτος εκ των πρωτοπόρων στα pit μπήκε ο George Russell στον 20ο γύρο, με τον Oscar Piastri και την McLaren να επιχειρούν να προβληματίσουν την Red Bull και τον Verstappen, δοκιμάζοντας το undercut, αμέσως μετά. Παρ’ όλα αυτά ο Ολλανδός και η ομάδα του αντέδρασαν άμεσα, με τον Norris να μιμείται τον μεγάλο του αντίπαλο. Στην -ενδεχομένως- πιο ενδιαφέρουσα στιγμή του αγώνα, στον 22ο γύρο, η μικρή καθυστέρηση των Αυστριακών, έφερε τους δύο τους πλάι πλάι στην έξοδο του pitlane, με τον Norris να βρίσκει τον εαυτό του στο γρασίδι.
Το συμβάν σημειώθηκε από τους αγωνοδίκες, δίχως περαιτέρω κλιμάκωση. Ο Verstappen συνέχισε στην κορυφή της κατάταξης, ελέγχοντας απόλυτα τον ρυθμό, με τις McLaren να βρίσκονται κοντά του μεν, όχι σε θέση να διεκδικήσουν πραγματικά την πρωτιά δε. Το μοτίβο αυτό καθόρισε και το τελικό αποτέλεσμα, με τον εν ενεργεία παγκόσμιο πρωταθλητή να φτάνει στην πρώτη του φετινή νίκη και τέταρτη συνεχόμενη επί Ιαπωνικού εδάφους. Παράλληλα, έκλεισε την απόσταση του από τον Norris, στον πόντο, στην βαθμολογία των οδηγών.
Ο Βρετανός κατέκτησε την δεύτερη θέση, δίχως να καταφέρνει να βρει απαντήσεις στην διάρκεια του αγώνα, δεχόμενος μάλιστα και πίεση από τον ομόσταβλο του, Oscar Piastri, στους τελευταίους γύρους. Ο Αυστραλός έκανε νύξη μάλιστα στην ομάδα του, περί ενδεχόμενης αλλαγής θέσεων ανάμεσα στα δύο μονοθέσια, δίχως να συμβεί εν τέλει κάτι τέτοιο, με τις δύο McLaren να τερματίζουν σε παράταξη, συμπληρώνοντας το βάθρο.
Ήσυχο απόγευμα για τον Charles Leclerc στην τέταρτη θέση, με τον Μονεγάσκο να μην απειλεί, αλλά ούτε και να απειλείται πρακτικά, από τον πέμπτο George Russell αλλά και τον έκτο Andrea Kimi Antonelli. Ο Ιταλός ρούκι ηγήθηκε του αγώνα για περίπου 10 γύρους, όταν οι οδηγοί μπροστά του είχαν πραγματοποιήσει τις αλλαγές ελαστικών τους, με τον ίδιο να διευρύνει την παρουσία του στην πίστα.
Η αντίθετη στρατηγική που ακολούθησε ο Lewis Hamilton, δεν απέδωσε καρπούς, με τον πολυπρωταθλητή να τερματίζει έβδομος, μακριά από τον teammate του και τους οδηγούς της πρώην ομάδας του, αν και είχε θεωρητικό πλεονέκτημα με πιο μαλακή γόμα ελαστικών, μετά τα pitstop.
O Isack Hadjar έσπασε το ρόδι, κατακτώντας τους πρώτους του βαθμούς στην F1, με την όγδοη θέση και την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι εξαιρετικοί, Alex Albon και Oli Bearman, που επανέλαβαν τις επιδόσεις τους στον προηγούμενο αγώνα στην Κίνα.
Εκτός βαθμών έμεινε ο Fernando Alonso στην 11η θέση, δίχως να καταφέρει κάτι περισσότερο από το προσπέρασμα που τον έφερε εκεί στον εναρκτήριο γύρο, ο Yuki Tsunoda τερμάτισε τον αγώνα της πατρίδας του στην 12η θέση, με τον ίδιο να σπαταλά μεγάλο κομμάτι κολλημένος στην κίνηση του midfield, πίσω από τον Pierre Gasly, αν και ο Γάλλος έχασε αρκετό χρόνο εξαιτίας του αργού του pitstop, κάτι που τον έφερε πίσω από τον παλιό του ομόσταβλο στην κατάταξη και την 13η θέση.
Όμορφες μάχες χάρισε στους τελευταίους γύρους ο 14oς Carlos Sainz, λόγω της επιλογής της Williams να του τοποθετήσει την μαλακή γόμα, γεγονός που τον έφερε σε πλεονεκτική θέση, έναντι των αντιπάλων του. Δεν υπήρξε καμία εγκατάλειψη, με μόλις έναν οδηγό, τον τελευταίο, Lance Stroll να μην βρίσκεται στον ίδιο γύρο με τους πρωτοπόρους.
Η F1 ταξιδεύει από την Άπω Ανατολή, στις χώρες του κόλπου, με το GP του Μπαχρέιν να ακολουθεί την ερχόμενη εβδομάδα και πιο συγκεκριμένα το τριήμερο 11-13 Απριλίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του GP Ιαπωνίας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify