Ο Oscar Piastri αναδείχθηκε νικητής στο γεμάτο δράση, συγκινήσεις και ανατροπές GP του Μπαχρέιν, επικρατώντας εμφατικά των αντιπάλων του. Μαζί του στο βάθρο ο εξαιρετικός George Russell και ο επανακάμψας Lando Norris. Ανταγωνιστική η Ferrari, γκρίνια για τον Verstappen.
Η μέρα της μεγάλης κούρσας στην έρημο του Σακχίρ ελάχιστα διέφερε από τις υπόλοιπες του τριημέρου, με μια ελαφρά καθοδική μεταβολή στις θερμοκρασίες σε αέρα και οδόστρωμα. Ως προς τις επιλογές ελαστικών, η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε την μαλακή C3 για την εκκίνηση, πλην των δύο Ferrari, του Fernando Alonso, του Liam Lawson και του Gabriel Bortoletto που κινήθηκαν για την μέση γόμα(C2).
Στο σβήσιμο των φώτων, ο Οscar Piastri διατήρησε την πρωτοπορία, με τον Charles Leclerc να πληρώνει το τίμημα της επιλογής ελαστικών του και να χάνει άμεσα δύο θέσεις. Ο George Russell κατάφερε να βρεθεί στο πλάι του Piastri, βολιδοσκοπώντας προσπέρασμα στα φρένα της πρώτης στροφής. Ο Lando Norris ήταν ο μεγάλος κερδισμένος, ανεβαίνοντας από την έκτη, στην τρίτη θέση, με τον Βρετανό παρ’ όλα αυτά να εκκινεί εκτός του προβλεπόμενου σημείου στο grid και να δέχεται μετά από λίγο ποινή πέντε δευτερολέπτων.
Πίσω τους ο Max Verstappen είδε τον Carlos Sainz να τον προσπερνά για την έβδομη θέση, με τον Ισπανό μάλιστα να επιτίθεται δίχως καθυστέρηση και στον Andrea Kimi Antonelli, κερδίζοντας άλλη μια θέση σε βάρος του Ιταλού, που μάλιστα βγήκε για λίγο εκτός πίστας στην έκτη στροφή, προκειμένου να αποφύγει τον Pierre Gasly. Στους χαμένους της εκκίνησης συγκαταλέγονται επίσης και οι Lewis Hamilton, Isack Hadjar, με τον Oli Bearman να πραγματοποιεί ένα εντυπωσιακό ντεμαράζ, από την τελευταία θέση της κατάταξης, στην 15η.
Οι διαφορές ήταν αρκετά κλειστές, με πολλά μέτωπα ανά την κατάταξη. O Antonelli πήρε πίσω την έκτη θέση από τον Sainz στον πέμπτο γύρο, με μια απαιτητική κίνηση στα φρένα της πρώτης στροφής, ακολουθούμενος αμέσως μετά από τον Verstappen. Η Williams δεν είχε τον απαιτούμενο ρυθμό με συνέπεια ο Ισπανός να χάσει έδαφος έναντι των προπορευόμενων οδηγών, πέφτοντας δέκατος, μέχρι και τα πρώτα pit-stop.
Oι αλλαγές ελαστικών ξεκίνησαν σχετικά νωρίς, πριν ή και με την συμπλήρωση 10 γύρων για οδηγούς εκτός των βαθμών. Απόλυτα επωφελημένος από την εξέλιξη αυτή, ήταν ο Esteban Οcon, που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την φρέσκια γόμα, για να ανέλθει εντός δεκάδας.
Η δύναμη του undercut βέβαια δεν πέρασε απαρατήρητη, με τους Norris, Gasly και Verstappen να κάνουν τις αλλαγές τους στον 11ο γύρο και την Red Bull να επιλέγει σετ σκληρής γόμας για τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Από την άλλη η McLaren βρήκε την κατάλληλη ευκαιρία ώστε ο Βρετανός να εκτίσει την ποινή που δέχθηκε για το συμβάν της εκκίνησης.
Οι Piastri και Russell ακολούθησαν τρεις και δύο γύρους αργότερα, αντίστοιχα, τους συναθλητές τους, δίχως όμως να βιώσουν απώλειες καθ’ ότι ο συνωστισμός στα pit είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν πολλές ανακατατάξεις και να υπάρξει κυκλοφοριακό στα μεσαία στρώματα της κατάταξης. Εξέχουσα μορφή στα τεκταινόμενα είχε ο Οcon, που αποτελεσματικά και σχεδόν απροβλημάτιστα, διατηρούσε πίσω του τους Verstappen και Antonelli, στην έκτη θέση.
Οι δύο Ferrari βρέθηκαν στα ηνία της κούρσας, επιμηκύνοντας φυσιολογικά το stint τους, απόρροια της επιλογής ελαστικών που έκαναν πριν την εκκίνηση. Η Scuderia έφερε αμφότερους τους Leclerc και Hamilton στα pit, σε πλήρη παράταξη στον 17ο γύρο και οι Ιταλοί απέκτησαν θέση ισχύος, καθ’ ότι τόσο ο Μονεγάσκος, όσο και ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, ανέκτησαν άμεσα, μεγάλο μέρος των θέσεων που απώλεσαν.
Χαρακτηριστική ήταν η κίνηση του Leclerc έναντι του Norris, όπου ο οδηγός της Ferrari σε δεύτερο βαθμό προσπέρασε τον Βρετανό για την τρίτη θέση, έπειτα από μια αποτυχημένη απόπειρα στον αμέσως προηγούμενο γύρο. Εξίσου χαρακτηριστικό ήταν το προσπέρασμα του Antonelli στον δυσαρεστημένο από την εξέλιξη των πραγμάτων, Verstappen, για την έβδομη θέση, ανακτώντας την θέση που έχασε από τον Ολλανδό στα pit-stop.
O Hamilton καθάρισε τόσο τον αντικαταστάτη του στην Mercedes, όσο και τον πάλαι ποτέ μεγάλο του αντίπαλο, κινούμενος σε πανομοιότυπο ρυθμό με τον ομόσταβλο του, αναγκάζοντας ουσιαστικά την Red Bull να καλέσει για δεύτερο pit-stop τον Verstappen, στον 27ο γύρο. Εκεί υπήρξε περαιτέρω καθυστέρηση, διότι καθυστέρησε χαρακτηριστικά να αλλαχθεί το δεξί μπροστινό ελαστικό του.
Όσο κυλούσε ο αγώνας γινόταν εμφανής η υστέρηση εκείνων που επέλεξαν την πιο σκληρή διαθέσιμη γόμα ελαστικών, αποσκοπώντας σε λιγότερες επισκέψεις στα pit. Η μέση και πιο εντυπωσιακά η μαλακή γόμα δεν είχαν τόσο σημαντική φθορά, όσο τουλάχιστον αναμενόταν. Ο Leclerc αν και φαινομενικά είχε την δυναμική να πιάσει και τον δεύτερο Russell.
Οι ισορροπίες κλονίστηκαν στον 31ο γύρο, όταν ο Sainz προσπέρασε τον Yuki Tsunoda για την έκτη θέση, με τους δυο τους να έχουν μικρή επαφή, που εντούτοις είχε ολέθριες συνέπειες και για τον Ισπανό, αλλά και για τον αγώνα. Θραύσματα από το πάτωμα και τα sidepods της FW47 σκορπίστηκαν στην πίστα.
Με καθυστέρηση οι αγωνοδίκες διέκοψαν την κανονική ροή του αγώνα, βγάζοντας στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία σε άπαντες να πραγματοποιήσουν μια “δωρεάν” στάση στα pit. Ferrari και Mercedes κινήθηκαν αντιδιαμετρικά, επιλέγοντας την σκληρή και την μαλακή γόμα αντίστοιχα για τους οδηγούς τους. Πιο φιλόδοξη από τις δύο επιλογές φαινόταν εκείνη των Γερμανών, που φιλοδοξούσαν να απειλήσουν από την μεριά του Russell, τον πρωτοπόρο Piastri στην επανεκκίνηση.
Δυόμισι γύρους μετά, υπήρξε επανεκκίνηση του αγώνα, όπου ο Piastri δεν απειλήθηκε εν τέλει από τον Βρετανό οδηγό της Mercedes, καλπάζοντας για την δεύτερη του φετινή νίκη. Πράγματι, ο Αυστραλός αντίκρυσε πρώτος την καρό σημαία, στην πρώτη νίκη της McLaren στο Μπαχρέιν. Mια επιβλητική επικράτηση για τον νεαρό, που και με την βούλα μπαίνει στην μάχη για την διεκδίκηση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Το ενδιαφέρον ωστόσο για τις υπόλοιπες θέσεις παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, μέχρι το φινάλε. Ο George Russell ήταν εκείνος που διέσχισε δεύτερος την γραμμή τερματισμού, σε άλλη μια σπουδαία επίδοση του ιδίου φέτος. Όχι μόνο διαχειρίστηκε την μαλακή γόμα για 22 γύρους, αλλά κράτησε πίσω του τον επελαύνοντα, στους τελευταίους γύρους, Norris. Συγχρόνως, έπρεπε να αντιμετωπίσει και ένα ζήτημα με το DRS του μονοθεσίου του, για το οποίο βρέθηκε μάλιστα να ελέγχεται από τους αγωνοδίκες, για αντικανονική λειτουργία του εκτός πλαισίου.
Ο Norris κατάφερε να συμπληρώσει το βάθρο, κερδίζοντας μεν συγκριτικά με την κακή του απόδοση στις κατατακτήριες, χάνοντας δε μέρος του προβαδίσματος που είχε έναντι του ομόσταβλου του, στην βαθμολογία. Ο Βρετανός πίεσε έντονα τον Leclerc στο τελευταίο στάδιο του αγώνα, στην μάχη που κέντρισε όσο καμία άλλη το ενδιαφέρον και με ένα πολύ εντυπωσιακό προσπέρασμα, από την εξωτερική της τέταρτης στροφής, ανέκτησε την τρίτη θέση, με πέντε γύρους να απομένουν.
Στην Ferrari διασκέδασαν τις εντυπώσεις, μετά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν ως και τον αγώνα, αλλά η τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, των Leclerc και Hamilton αφήνει μια ελαφρώς πικρή επίγευση στο στρατόπεδο της Scuderia, ειδικότερα σε ένα τριήμερο στο οποίο τοποθετήθηκαν αρκετές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο της ομάδας.
Την έκτη θέση κατέκτησε κυριολεκτικά στο νήμα ο Max Verstappen, προσπερνώντας τον Pierre Gasly λίγο πριν την καρό σημαία, σε έναν αγώνα που ο Ολλανδός θα θέλει να ξεχάσει το συντομότερο δυνατό, βρισκόμενος μέχρι και στην τελευταία θέση, μετά την δεύτερη αλλαγή ελαστικών του. Οι συγκυρίες αλλά και ο οδηγικός τάλαντος του Ολλανδού, τον έφεραν εντός των βαθμών στο φινάλε.
Παρηγοριά για τους Αυστριακούς η συμπαγής εμφάνιση του Yuki Tsunoda, που έσπασε το ρόδι για το δεύτερο μονοθέσιο της ομάδας, τερματίζοντας εντός βαθμών, στην ένατη θέση.
Το προσπέρασμα που δέχθηκε στον ακροτελεύτιο γύρο του αγώνα, δεν αναιρεί την συνολική προσπάθεια του Pierre Gasly, που έκανε σεφτέ για το 2025, τόσο σε ατομικό, όσο και σε ομαδικό επίπεδο, με τους βαθμούς που δίνει η έβδομη θέση, ένας πρωταγωνιστής του τριημέρου δίχως αμφιβολία.
Αξιέπαινη και η επίδοση της Haas, που διάβασε άριστα τα διαφοροποιούμενα δεδομένα του αγώνα, φέρνοντας και τους δύο της οδηγούς εντός των βαθμών, με τον Esteban Ocon όγδοο και τον Oli Bearman δέκατο, παρ’ ότι ο Βρετανός είχε εκκινήσει τελευταίος.
Καταστροφική ήταν η κατάληξη του αγώνα για τον Andrea Kimi Antonelli, που πλήρωσε αδρά το τίμημα της επιπλέον αλλαγής ελαστικών στην περίοδο του SC, για να τερματίσει ενδέκατος, όντας κολλημένος για τους τελευταίους γύρους, σε ένα τρενάκι οδηγών, δίχως περιθώρια ελιγμών.
Από κοντά και ο Αlex Albon στην δωδέκατη θέση, με την μοναδική Williams που είδε τον τερματισμό. Αυτό διότι ο Carlos Sainz όχι μόνο έφερε ανισορροπία λόγω του συμβάντος στο οποίο ενεπλάκη, αλλά τιμωρήθηκε εις διπλούν και για ώθηση του Antonelli εκτός πίστας, κατά την επανεκκίνηση. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ένα βαριά τραυματισμένο μονοθέσιο, που τον οδήγησε να εγκαταλείψει τον αγώνα, μαζί και μια ποινή 10 δευτερολέπτων που μετετράπη σε απώλεια τριών θέσεων στην σειρά εκκίνησης του επερχόμενου αγώνα στη Τζέντα.
Ένας ακόμη οδηγός που μπήκε στο στόχαστρο των αγωνοδικών ήταν ο Liam Lawson, με τον Νεοζηλανδό να έχει επαφή υπ’ ευθύνη του με τον Lance Stroll σε μια μάχη για τις πιο πίσω θέσεις και κατόπιν τούτου με τον Nico Hulkenberg, στο ίδιο σημείο, λίγους γύρους μετά. Ο οδηγός των Racing Bulls τμηματικά δέχθηκε 5 και 10 δευτερόλεπτα ποινής, που τον έφεραν 17ο στον τερματισμό. Τέλος, το μονοθέσιο του Γερμανού οδηγού της Sauber ελέγχθηκε για τεχνική παρατυπία αναφορικά με την σανίδα του πατώματος, δίχως να έχει επιβεβαιωθεί κάποια ποινή ως και την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές.
Επόμενη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, το GP της Σαουδικής Αραβίας στο λιμάνι της Τζέντα, με τον αγώνα ανήμερα του Πάσχα και πιο συγκεκριμένα το τριήμερο 18-20 Απριλίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του GP του Μπαχρέιν.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify