Marko: Η Honda παραμένει στην F1 έως το 2025

Helmut Marko
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES – DECEMBER 11:Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 11, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images) // SI202112110306 // Usage for editorial use only //

O Helmut Marko σε δηλώσεις του γνωστοποίησε ότι η Honda πήρε πίσω την απόφαση της να αποχωρήσει από την F1 και ως εκ τούτου θα συνεχίσει να προμηθεύει μονάδες ισχύος τόσο στην Red Bull όσο και στην Alpha Tauri μέχρι και το 2025.

Αναλυτικότερα, ο Marko επιβεβαίωσε κάτι το οποίο ακουγόταν εντόνως τους τελευταίους μήνες, ειδικά μετά την επιτυχία που βίωσε ο Ιαπωνικός κολοσσός στο πλάι της Red Bull, με αποκορύφωμα την κατάκτηση του πρωταθλήματος των οδηγών από τον Max Verstappen. Οι Αυστριακοί είχαν αποκτήσει βέβαια τα πνευματικά δικαιώματα εξέλιξης και χρήσης των μοτέρ της Honda για τα επόμενα χρόνια, με την σύσταση της Red Bull Powertrains να διασφαλίζει ότι οι δύο ομάδες του ομίλου θα συνέχιζαν απροβλημάτιστα την πορεία τους στο σπορ.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί τελικά και η διαδικασία συναρμολόγησης και κατασκευής των μονάδων ισχύος θα συνεχίσει να λαμβάνει χώρα στα κεντρικά της Honda, στην Ιαπωνία. Η εξέλιξη αυτή αλλάζει τα δεδομένα και σβήνει τις όποιες αμφιβολίες ανέκυψαν σχετικά με τις δυνατότητες των Αυστριακών να διατηρηθούν στο υψηλότερο επίπεδο, υπό το πρίσμα της δυναμικότητας των μονάδων ισχύος, που θα κατασκεύαζαν οι ίδιοι, σύμφωνα με τα όσα ίσχυαν μέχρι πρότινος.

Παράλληλα, ο Marko ανέφερε ότι η RBP στοχεύει να συμμετάσχει κανονικά ως κατασκευαστής κινητήρων από το 2026 και έπειτα, όταν θα πραγματοποιηθεί η επόμενη σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς σε αυτό το κομμάτι, ανοίγοντας διάπλατα τον δρόμο στο VW Group. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται να καμφθούν οι επιφυλάξεις των Γερμανών, σχετικά με την συμμετοχή τους στην F1 και η Red Bull επικεντρώνεται πλέον σε αυτό το χρονικό σημείο.

Οι δηλώσεις του Helmut Marko:

«Βρήκαμε μια καινούργια λύση, εντελώς διαφορετική από εκείνη που εξετάζαμε. Οι κινητήρες μας θα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία έως το 2025, δεν θα έχουμε καμία εμπλοκή σε αυτό το κομμάτι. Αυτό σημαίνει ότι τα δικαιώματα χρήσης τους και τα συναφή, θα παραμείνουν στην δικαιοδοσία των Ιαπώνων, κάτι που είναι σημαντικό για το 2026, μιας και θα μας καταστήσει νεοεισερχόμενους τότε.

«Κατά την διάρκεια των μεγάλων μας επιτυχιών, η πλευρά των Ιαπώνων άρχισε να ξανασκέφτεται τις επόμενες κινήσεις τους. Σε αυτό συνέβαλλε επίσης, το γεγονός ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τις τεχνικές γνώσεις σχετικά με τις μπαταρίες, για την φάση ηλεκτροποίησης τους. 

«Αρχικά ήταν σχεδιασμένο ότι θα κατασκεύαζαν τους κινητήρες μας, μόνο για το 2022. Τώρα αποφασίστηκε ότι η διαδικασία θα συνεχιστεί ως το 2025, κάτι το οποίο αποτελεί πλεονέκτημα για εμάς. Αυτό σημαίνει ότι το μόνο που έχουμε να κάνουμε από την πλευρά μας, είναι οι λεπτές ρυθμίσεις και οι βαθμονομήσεις.

Σχετικά με την Red Bull Powertrains, o Marko επεσήμανε:

«Το προαπαιτούμενο αυτής της συμφωνίας, ήταν το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων. Διότι η πρώτη φάση κατασκευής τους θα είχε να κάνει με την κατασκευή τους από εμάς. Για τον λόγο αυτό ξεκινήσαμε την μονάδα στο Milton Keynes και με συνοπτικές διαδικασίες κάναμε κάποιες προσλήψεις από την AVL(προμηθεύτρια δυναμόμετρων). 

«To εργοστάσιο θα ξεκινήσει την πλήρη λειτουργία του περίπου τον Μάϊο ή τον Ιούνιο. Η τελική απόφαση σχετικά με την κατασκευή των κινητήρων από εμάς, σχετιζόταν άμεσα με το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων. Διότι υπό άλλες συνθήκες, δεν θα είχαμε καμία ελπίδα να τα καταφέρουμε μόνοι μας, με κάτι τόσο περίπλοκο.»

Πηγή: Motorsport.com 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Σε ποια Rally θα τρέξουν φέτος Ogier και Loeb?

Next Article
Rally Σαφάρι

Πρόταση για επέκταση της αγωνιστικής διάρκειας του Σαφάρι

Related Posts