Το πρωτάθλημα του MotoGP ξεκινάει και πάλι! Οι αναβάτες κι οι ομάδες ολοκλήρωσαν τις δοκιμές τους τον χειμώνα και πλέον στρέφονται στην εκκίνηση της χρονιάς στην πίστα Losail του Κατάρ.
To 2019 ήταν ούτως ή άλλως μια χρονιά αλλαγών. Ο παροξυσμός αλλαγών που ξεκίνησε με την αποχώρηση του Dani Pedrosa από το MotoGP, συνεχίστηκε με την υπογραφή του Danilo Petrucci από την Ducati και κορυφώθηκε με την υπογραφή συμφωνίας του Jorge Lorenzo με τη Honda, ήταν απλώς η κορυφή του παγόβουνου.
Μια νέα ομάδα, η SRT Petronas, μπήκε στο πρωτάθλημα, την στιγμή που η Tech 3 μεταπήδησε στις μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ, μετά από 18 χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ενδεικτικά, οι μόνες ομάδες που κράτησαν τους αναβάτες τους, χωρίς αλλαγές ήταν η εργοστασιακή ομάδα της Yamaha με τους Vinales, Rossi και η LCR Honda με τους Crutchlow και Nakagami.
Οι αλλαγές δεν είναι μόνο σε επίπεδο ομάδων, αλλά και σε αυτό της αγωνιστικής κατάστασης. O πρωταθλητής και κυρίαρχος του MotoGP, Marc Marquez υποβλήθηκε σε εγχείριση στον πολύ τραυματισμένο του ώμο και ακόμη δεν έχει δείξει ότι μπορεί να αποδώσει το 100%. Ο ίδιος δεν περίμενε ποτέ να βρεθεί σε ιδανική κατάσταση στον πρώτο αγώνα της σεζόν και με δηλώσεις του έχει τονίσει πως στοχεύει να είναι σε θέση να πιέσει από τον αγώνα της Αργεντινής.
Ταυτόχρονα, ο Jorge Lorenzo υπέφερε από 2 πολύ σοβαρούς διαφορετικούς τραυματισμούς στο τέλος της περσινής χρονιάς κι η εικόνα του στα πρώτα τεστ που μπόρεσε να συμμετάσχει μετά την αποθεραπεία του, έδειξε πως έχει ακόμη αρκετό δρόμο για να βρεθεί σε καλή φυσική και ψυχολογική κατάσταση
Αυτοί που βελτιώθηκαν
Με τόσες ανακατατάξεις στους βασικούς τομείς του αγωνίσματος είναι δεδομένο ότι τα ερωτηματικά είναι πολλά. Στις επιμέρους ημέρες δοκιμών, η πολύ καλή και σταθερή απόδοση του Maverick Vinales και η αισθητή βελτίωση της Suzuki και του Alex Rins, έκλεψαν τις εντυπώσεις.
Ο Vinales έκανε τον ταχύτερο γύρο στο πρόσφατο τεστ του Κατάρ και σε δηλώσεις που έκανε, ανέφερε πως η Yamaha είναι αισθητά βελτιωμένη σε σχέση με πέρσι και πιστεύει πως εάν βρει ρυθμό στους πρώτους αγώνες, τότε θα είναι σε θέση να διεκδικεί τουλάχιστον βάθρο σε κάθε αγώνα.
Από την πλευρά του ο Rins, όπως ανέφερε και στη συνέντευξη που έδωσε στο σάιτ, ανέφερε πως η Suzuki είναι σε κατάσταση που μπορεί να διεκδικεί νίκες, λέγοντας παράλληλα πως η GSX-RR έχει βελτιωθεί σημαντικά σε όλους τους τομείς. Ο Ισπανός ολοκλήρωσε τη σεζόν με 3 βάθρα στους 4 τελευταίους αγώνες και την πέμπτη θέση της βαθμολογίας, οπότε θα είναι δεδομένο πως θα πιέσει για την πρώτη νίκη της Suzuki μετά από 3 σεζόν.
Αυτοί που πρέπει να βελτιωθούν
Με την βελτίωση των 2 ομάδων να δείχνει ουσιώδης, η μπάλα περνάει στο γήπεδο τόσο της πρωταθλήτριας Ducati, όσο και της Honda. Οι Ιταλοί δεν δείχνουν να αγχώνονται για την απόδοσή τους στην πίστα, παρότι οι επιδόσεις τους στις δοκιμές δεν έβγαλαν μάτια. Παρόλα αυτά, η εμπιστοσύνη και η εντυπωσιακή δυναμική που έδειξαν στο περσινό πρωτάθλημα και τους οδήγησε στον τίτλο, φαντάζει αρκετή για να τους επιτρέψει την παραμονή τους στο υψηλό επίπεδο.
Από την πλευρά της Honda, τα πράγματα δεν μοιάζουν να εξελίσσονται εξίσου καλά. Οι τραυματισμοί των 2 αναβατών άφησαν την ομάδα τουλάχιστον ένα βήμα πίσω από τους ανταγωνιστές τους, ενώ κι η μοτοσυκλέτα δεν δείχνει να είναι όσο βελτιωμένη όσο θα ήθελαν οι άνθρωποι της ομάδας, ούτε όσο θα χρειαζόταν για ένα grid που μοιάζει αρκετά πιο ανταγωνιστικό.
Τον προβληματισμό του για την εξέλιξη της Honda εξέφρασε κι ο αναβάτης της δορυφορικής ομάδας της, Cal Crutchlow, που έμεινε απογοητευμένος από την απόδοση της RC213V, τονίζοντας πως το δυνατό κομμάτι της μοτοσυκλέτας, δηλαδή η συμπεριφορά του μπροστινού μέρους της, είναι χειρότερη σε σχέση με το παρελθόν.
Οι άλλες 2 εργοστασιακές ομάδες του MotoGP έχουν το δικό τους πρόγραμμα. Στην KTM νιώθουν ότι μπορούν να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο μετά το βάθρο του Pol Espargaro στην Βαλένθια πέρσι. Η απόκτηση του Johann Zarco με τη βοήθεια της Red Bull, δεν έχει δουλέψει ακόμη, όμως είναι μια τεράστια επένδυση για το μέλλον και αναμένεται να δώσει πολύ περισσότερα απ’ότι αναβάτες όπως ο Bradley Smith. Οι Αυστριακοί από φέτος θα έχουν και δορυφορική ομάδα μετά την έναρξη της συνεργασίας τους με την KTM και όπως όλα δείχνουν, η βελτίωση είναι ο μόνος δρόμος.
Στην Aprilia, τα πράγματα δεν είναι τόσο ιδανικά για άμεση βελτίωση, όμως το δίδυμο Andrea Iannone-Aleix Espargaro, είναι το δυνατό σημείο της ιταλικής εταιρείας, που ελπίζει να παρουσιάσει και φέτος μια άκρως ανταγωνιστική εικόνα, αλλά και να ξεπεράσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που την ταλανίζουν τα τελευταία χρόνια.
Αυτοί που έχουν τον χρόνο να βελτιωθούν
Έτερο σημείο αναφοράς για τη φετινή σεζόν είναι κι οι αρκετοί rookies που θα ξεκινήσουν τη χρονιά. Είτε σε εργοστασιακές ομάδες, όπως ο Joan Mir στην Suzuki, είτε σε δορυφορικές, το φετινό grid διαθέτει 4 νέους αναβάτες. Εκτός του Mir, το βάπτισμα του πυρός θα λάβουν στο Κατάρ κι οι Fabio Quartararo (SRT Petronas Yamaha), Francesco Bagnaia (Pramac Ducati) και Miguel Oliveira (Tech 3 KTM).
Και οι 4 έδειξαν αρκετά γρήγοροι και προσαρμοσμένοι στις μοτοσυκλέτες τους, με τον Quartararo να αποτελεί την μεγάλη έκπληξη της τετράδας, σημειώνοντας διαρκώς χρόνους που τον ανέβαζαν στις υψηλές θέσεις της κατάταξης.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η φετινή σεζόν του MotoGP κάτι παραπάνω από απλά απρόβλεπτη. Η ταυτόχρονη βελτίωση των μοτοσυκλετών που δεν μπορούσαν να διεκδικούν σταθερά νίκες και βάθρα, οι αλλαγές στους αναβάτες αλλά και τα προβλήματα των πρωτοπόρων έχουν διαμορφώσει ένα σκηνικό που ακόμη κι ο πιο σοφός προφήτης δεν έχει καμία δύναμη. Ακόμη κι αν αυτός λέγεται Valentino Rossi, το μόνο που έχει να πει είναι ότι πρόκειται για την πιο ανταγωνιστική και κλειστή σεζόν στην ιστορία του σπορ. Αυτό τελικά είναι που τα λέει όλα.
Gentlemen, start your engines!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify