Οι κατατακτήριες τελείωσαν, μας έδωσαν μία πρώτη εικόνα, όμως άνοιξαν κι ορισμένα ζητήματα που πρέπει να έχουμε κατά νου πριν την πρεμιέρα του 2017.
Τουλάχιστον αυτό ισχύει στην Αυστραλία, γιατί τα όποια συμπεράσματα γενικά για τη σεζόν είναι απολύτως επισφαλή. Αυτό που φαίνεται ως τώρα στο Albert Park είναι η Mercedes να διατηρεί ένα προβάδισμα κοντά στα 0,2 δευτ. σε ρυθμό αγώνα, αν και είναι κρίσιμο να δούμε το ρυθμό του Bottas, μιας και όλο το τριήμερο βρίσκεται σαφώς πίσω από μία Ferrari.
- Τα ελαστικά και το ενδεχόμενο του ενός pit-stop
Οι νέες γόμες της Pirelli είναι ανθεκτικές – πολύ. Τόσο πολύ, που η εταιρία τόνισε ότι ξεπέρασαν τα στάνταρ που είχε θέσει η FIA σε αντοχή και αυτό θα παίξει καταλυτικό ρόλο στις στρατηγικές. Η πρώτη δεκάδα εκκινεί υποχρεωτικά με το σετ που χρησιμοποίησε στο Q2 (εν προκειμένω ένα σετ ultrasoft γόμας), αλλά δεν είναι απίθανο να δούμε και το υπόλοιπο grid να επιλέγει τα πάρα πολύ μαλακά, καθώς δεν υφίσταται η υπερθέρμανση που γνωρίζαμε μέχρι πέρυσι – τουλάχιστον όχι σε αυτόν τον βαθμό. Επομένως, το ένα pit-stop για την μαλακή ή την πολύ μαλακή γόμα είναι και το επικρατέστερο σενάριο. Ίσως ο μοναδικός που θα επιλέξει την μαλακή να είναι ο Max Verstappen, καθώς έγραψε τον χρόνο του με χρησιμοποιημένη ultrasoft.
- Στρατηγική Ricciardo
Η εκκίνηση από την 10η θέση δεν είναι το ιδανικό, ειδικά στο Albert Park. Η στενή πρώτη στροφή μπορεί να σε αφήσει εκτός αγώνα, αν δίπλα σου έχει κι άλλα, εξίσου φαρδιά μονοθέσια που θέλουν να αναρριχηθούν στην κατάταξη. Για αυτόν τον λόγο, ο Αυστραλός θα πρέπει να βρει τη σωστή στρατηγική, εκκινώντας επίσης με την ultrasoft. Η λογική τον θέλει να μένει όσο το δυνατόν περισσότερο μπορεί στην πίστα, προτού αλλάξει ελαστικά, ούτως ώστε να κερδίσει θέσεις χωρίς να δώσει μάχες.
- Μην υποτιμάμε τη σωματική καταπόνηση
Λησμονούμε συνεχώς ότι τα νέα μονοθέσια είναι πολύ πιο βίαια στις αλλαγές πορείας τους, πολύ πιο απαιτητικά στην οδηγησή του και σαφώς πιο γρήγορα. Αυτό οδηγεί σε μία αυξημένη σε σχέση με άλλες χρονιές κόπωση, η οποία ενδέχεται να παίξει το δικό της ρόλο. Ο Romain Grosjean αναφέρθηκε στις δυνάμεις που ασκούνται στους οδηγούς στη Μελβούρνη, κάνοντας λόγο για τιμές κοντά στα 8G (!). Σε ένα διάστημα 58 γύρων και με το άγχος του αγώνα, θα είναι σημαντικό να δούμε σε τι κατάσταση θα βρεθούν οι οδηγοί – κυρίως οι πρωτοπόροι…
- Το χάος ανάμεσα στους πρώτους και το μέσον του grid
Οι δηλώσεις Steiner πέρι χαοτικής διαφοράς ανάμεσα σε Mercedes – Ferrari – Red Bull και τους υπόλοιπους μοιάζουν να επιβεβαιώνονται. Ωστόσο, αυτό ακριβώς είναι που μπορεί να μας προσφέρει μία καλή μάχη για την δεκάδα. Αν θεωρήσουμε βέβαιες τις πρώτες έξι θέσεις, τότε οι υπόλοιπες τέσσερις έχουν τουλάχιστον πέντε υποψήφιους: Grosjean, Sainz, Kvyat, Hulkenberg και Massa. Ίσως το προβάδισμα να το έχουν οι Grosjean και Massa, αλλα και ο Ισπανός της Toro Rosso μπορεί να παλέψει με αξιώσεις (έστω για τον βαθμό).
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify