Γεμάτη δράματα ήταν η δεύτερη μέρα του Rally Σουηδίας με τον Esapekka Lappi να ηγείται της γενικής κατάταξης και τους Takamoto Katsuta και Oliver Solberg να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα.
Επτά ειδικές διαδρομές υπήρχαν στο πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας του Rally Σουηδίας βόρεια-βορειοδυτικά του Umea (Ούμεο). Τα πληρώματα όλων των κατηγοριών κάλυψαν συνολική απόσταση 107,9 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Κύρια χαρακτηριστικά του σημερινού σκέλους ήταν οι έντονες χιονοπτώσεις καθ’όλη την διάρκεια της ημέρας και η ομίχλη, τα οποία δυσκόλεψαν στον μέγιστο βαθμό τους οδηγούς.
Οι εγκαταλείψεις των δύο μεγάλων φαβορί για την νίκη (διαβάστε περισσότερα εδώ), άφησαν τους Takamoto Katsuta και Esapekka Lappi να παλέψουν μέχρις εσχάτων για την νίκη. Αν κι ο Ιάπωνας ξεκίνησε με μια καλή διαφορά το απογευματινό loop (11,4 δευτερόλεπτα), το δεύτερο πέρασμα από την Brattby ήταν κομβικό για την μεταξύ τους μαχη. Στις επόμενες δυο ειδικές, μίλησε η κλάση και η εμπειρία του Φινλανδού και πέρασε στην κορυφή της κατάταξης, αφήνοντας τον Katsuta δεύτερο.
Ναι καλά βλέπετε, δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Τρίτος γενικής κατ’επέκταση πρωτοπόρος στο WRC 2 είναι ο Oliver Solberg εκμεταλλευόμενος τον χαμό που έγινε το πρωί στην μεγάλη κατηγορία. Η παρουσία του Σουηδού στην πρώτη δεκάδα, ήταν απλά η αρχή για την αντεπίθεση την οποία έκανε το απόγευμα. Είναι η πρώτη φορά μετά το ράλλυ Ουαλίας το 2012 (τρίτος γενικής ο Petter Solberg) που το όνομα Solberg φιγουράρει στην τριάδα του βάθρου.
Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσε την σημερινή μέρα ο Adrien Fourmaux, με τον οδηγό της M-Sport να έχει έναν αρκετά καλό ρυθμό στην διάρκεια της μέρας. Ο Γάλλος βρέθηκε για λίγο αγκαλιά με την τρίτη θέση, ωστόσο η έντονη χιονόπτωση σε συνδυασμό με την συντηρητική προσέγγιση στην SS6 τον έριξαν από αυτή. Η παρουσία ενός εκ των δύο Puma της M-Sport WRT στους βαθμούς κλείνει την ημέρα με θετικό πρόσημο σε κάθε περίπτωση
Το τελευταίο Rally1 στην βαθμολογούμενη δεκάδα, ήταν αυτό του Elfyn Evans. Ο Oυαλός είχε μια μικροέξοδο στην τρίτη ειδική η οποία κατέληξε σε στροφή 360 μοιρών και έτσι ο οδηγός της Toyota συνέχισε την προσπάθεια του. Οι συνεχώς επειδεινούμενες καιρικές συνθήκες έκαναν τον Evans να αφήσει το πόδι από το γκάζι το απόγευμα, πέφτοντας προσωρινά στην έκτη θέση γενικής. Την τελευταία του λέξη την είπε στο δεύτερο πέρασμα από την Umea Sprint κερδίζοντας και πάλι την θέση του.
Τις θέσεις 6-10 κατέλαβαν κατά σειρά οι Georg Linnamae (Toyota Yaris Rally2),Sami Pajari (Toyota Yaris Rally2),Roope Korhonen (Toyota Yaris Rally2), Mikko Heikkila (Toyota Yaris Rally2) και Lauri Joona (Skoda Fabia RS Rally2). Η 16η Φεβρουαρίου θα μείνει για πάντα χαραγμένη στην μνήμη του Linnamae αφού κέρδισε την πρώτη ειδική διαδρομή της καριέρας του και συγκεκριμένα την #42 Brattby 2, στην οποία 9 (!) Rally2 βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα!
Εκτός δεκάδας οι Bertelli,Munster
Εκτός βαθμών βρίσκεται ο Lorenzo Bertelli, ο οποίος απολαμβάνει τη συμμετοχή του στην κορυφαία κατηγορία με τα χρώματα της Toyota Gazoo Racing και κινήθηκε στον δικό του ρυθμό καθ’όλη την διάρκεια της Παρασκευής.
Από τον κυκεώνα των δραμάτων δεν γλίτωσε ούτε ο Gregoire Munster ο οποίος γράφει τα πρώτα του χιλιόμετρα στο χιόνι με Rally1 αυτοκίνητο. Ο Λουξεμβουργιανός υπέστη κλατάρισμα στην 4η ειδική, με αποτέλεσμα να χάσει συνολικά πέντε λεπτά και συνακόλουθα πολύτιμες θέσεις. Το απόγευμα πήγε περισσότερο συντηρητικά και απέφυγε τα λάθη. Όπως κι ο Bertelli έτσι κι ο Munster είναι μακριά από τους βαθμούς.
Δράματα για Rovanpera,Tanak και Neuville
Εξαιρετικό ήταν το ξεκίνημα του Kalle Rovanpera. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε το 2/2 στο πρωινό loop και αύξανε αργά και σταθερά την διαφορά του από τους διώκτες του. Κατά τη διάρκεια της SS4 και συγκεκριμένα λίγο πριν το μέσο αυτής σταμάτησε λόγω ζημιών στο Yaris Rally1. Αυτή την στιγμή γίνονται προσπάθειες από το επιτελείο της Toyota προκειμένου να ξεκινήσει με Super Rally το Σάββατο.
Το ίδιο καλά άρχισε και ο Ott Tanak, ο οποίος είχε σχετικά καλό ρυθμό παρότι ήταν τρίτος στην σειρά εκκίνησης, έχοντας τον ρόλο του “καθαριστή” του οδοστρώματος για του υπόλοιπους οδηγούς. Στο 18ο χιλιόμετρο της ειδικής Floda 1 έστριψε λάθος σε μια δεξιά στροφή και κατέληξε σε ένα snowbank. Το ψυγείο του Hyundai i20 N Rally, αλλά και άλλα μέρη του αυτοκινήτου υπέστησαν ζημιές και έτσι εγκατέλειψε.
Με τον χειρότερο δυνατό τρόπο άρχισε η πρώτη πλήρης ημέρα του Rally Σουηδίας για τον νικητή του Rally Μόντε-Κάρλο Thierry Neuville. Η περιορισμένη ορατότητα σε συνδυασμό με το πρόβλημα που αντιμετώπισε στους υαλοκαθαριστήρες άφησαν τον Βέλγο αρκετά πίσω στην κατάταξη. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένα θέμα με τον κινητήρα στην εναρκτήρια ειδική του απογεύματος είχε σαν αποτέλεσμα να ξεκινήσει καθυστερημένα. Οι κριτές όμως ήταν αμείλικτοι και του επέβαλαν ποινή 40 δευτερολέπτων και έτσι έπεσε εκτός δεκάδας.
Αναλυτικά η κατάταξη μετά το τέλος της δεύτερης μέρας
Το Rally Σουηδίας, συνεχίζεται αύριο Σάββατο (17/2), με έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 125,96 αγωνιστικών χιλιομέτρων ξεκινώντας από την Vännäs 1 στις 08:45 το πρωί ώρα Ελλάδας.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify