Το Grand Prix του Κατάρ ήταν το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα για μία χρονιά που αναμένεται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Αυτή η πρώτη γνωριμία με το φετινό grid, μας έδειξε τέσσερα σημαντικά πράγματα ενόψει της συνέχειας του πρωταθλήματος.
1.Honda, Ducati και Suzuki βρίσκονται κοντά
Μέσα στον χειμώνα, η Suzuki (πρωτίστως) και η Honda (δευτερευόντως) έκαναν σημαντικά βήματα προόδου για να βελτιωθούν σε τομείς που υστερούσαν καθ’όλη τη διάρκεια του 2018. Στο Hamamatsu, στόχος ήταν η καλύτερη τελική και η σταθερότητα στο φρενάρισμα – δύο χαρακτηριστικά άκρως σημαντικά για το Losail, όπως φάνηκε και από την απόδοση των Rins και Mir. Το HRC, από την άλλη μεριά, επικεντρώθηκε στον κινητήρα, θέλοντας κι αυτό με τη σειρά του να φτάσει την Ducati στο θέμα της τελικής ταχύτητας, καταφέρνοντας να ψαλιδίσει τη διαφορά. Αμφότερες οι βελτιώσεις είναι εξαιρετικά σημαντικές για την ανταγωνιστικότητα και των τριών εργοστασίων μέσα στη χρονιά, αφού οι όποιες διαφορές μικραίνουν και το περιθώριο για λάθος στενεύει.
2. O Alex Rins «έβγαλε χαρακτήρα»
Στη συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει ο Ισπανός κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, είχε διατρανώσει πως η Suzuki είναι πλέον σε θέση να διεκδικεί νίκες, ενώ κι ο ίδιος ήταν σίγουρος για τις δυνατότητές του να ηγηθεί της ομάδας, μετά την αποχώρηση του Iannone. Αυτό φάνηκε ως έναν βαθμό στο Κατάρ, αφού ο Rins βρισκόταν στις πρώτες θέσεις, και θα μπορούσε να εξασφαλίσει μία θέση στο βάθρο (ειδεμή τη νίκη), αν δεν πίεζε υπέρμετρα τα ελαστικά του. Αν μπορέσει να βρεθεί ξανά τόσο ψηλά και το εκμεταλλευτεί καλύτερα, δεν είναι απίθανο να φέρει ξανά την GSX-RR στις επιτυχίες.
3. Quartararo από το πουθενά
Ο Fabio Quartararo έκανε αίσθηση ήδη από το Σάββατο, έχοντας καταταγεί 5ος. «Έμεινε» στο grid, κι αυτό τον ανάγκασε να εκκινήσει από το pitlane. Για ντεμπούτο στη μεγάλη κατηγορία, αυτό ήταν το χειρότερο δυνατό σενάριο. Κι όμως, ο rookie κατάφερε με μία νέα μοτοσυκλέτα, σε μία ομάδα που έκανε κι αυτή το ντεμπούτο της, να ανέβει αργά και σταθερά ως τους βαθμούς. Τερμάτισε οριακά εκτός 15αδάς, προδομένος από τα ελαστικά του, αλλά η μάχη που έδωσε και το εξαιρετικό γυρολόγιο που είχε, είναι ενθαρρυντικά για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
4. Θέλει δουλειά πολλή
Όση βελτίωση κι αν έκανε μέσα στο χειμώνα, η Yamaha μοιάζει και πάλι να είναι λίγο πιο πίσω από τον ανταγωνισμό. Η pole του Vinales ήταν μία εξαιρετική αρχή, αλλά η κάκιστη εκκίνηση και ο ρυθμός του μέσα στον αγώνα, τον άφησαν μακριά από το βάθρο, πόσο μάλλον τη νίκη. Ο Rossi ήταν αυτός που έκανε τα αδύνατα δυνατά για να μπορέσει να αναρριχηθεί από την 14η θέση και να ανέβει στην 5η. Αυτό ήταν το μοναδικό θετικό από ένα ιδιαίτερο και δύσκολο τριήμερο για την ιαπωνική ομάδα, που ακόμα χρειάζεται να βρει λύσεις σε κάθε νευραλγικό τομέα – και πρώτα απ’ όλα, στον κινητήρα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify