Επόμενος σταθμός του αφιερώματος στην εποχή των Group B είναι το Renault 5 Turbo, που ήρθε ως απάντηση της Γαλλική εταιρίας στην Lancia Stratos.
Το Renault 5 Turbo ή R5 Turbo ή Turbo 1, ήταν ένα hothatch που κατασκευάστηκε από την Γαλλική εταιρία και παρουσιάστηκε στο Brussels Motor Show τον Ιανουάριο του 1980, και κατάφερε να πουλήσει 3576 αντίτυπα στα τέσσερα χρόνια που ήταν στην παραγωγή.
Το απλό Renault 5 είχε τον κινητήρα μπροστά, αλλά το 5 Turbo είχε τον κινητήρα των 1397cc στο κέντρο του. Η απόδοση του ήταν στα 158 άλογα με 221 Nm ροπής. Μάλιστα, η έκδοση Turbo είχε ανασχεδιασμένο σασί, ώστε να μπορεί ο κινητήρας να τοποθετηθεί στο κέντρο του αμαξώματος.
Renault 5
Το αυτοκίνητο είχε σχεδιάστει από τον Michel Boue, που το σχεδίαζε στον ελεύθερο χρόνο του, και μόλις οι άνθρωποι της Renault είδαν το concept του το έβαλαν αμέσως στην παραγωγή. Ο Boue δεν πρόλαβε να θαυμάσει το έργο του καθώς πέθανε από καρκίνο στον εγκέφαλο το 1971, λίγους μήνες πριν την επίσημη παρουσίαση. Το 1976 παρουσιάστηκε το Renault 5 Gordini, που ήταν ο μεγάλος ανταγωνιστής του Volkswagen Golf GTI MK1.
Renault 5 Turbo 2
Αφού κατασκευάστηκαν τα απαιτούμενα κομάτια για την ομολογκασιόν, παρουσιάστηκε το Renault 5 Turbo 2, στο οποίο πόλλα από τα μέρη του αρχικού μοντέλου είχαν αντικατασταθεί από ελαφριά μέρη από αλόη. Επίσης, ήταν πιο φθηνό από το αρχικό, αλλά χωρίς να χάσει σε απόδοση, έχοντας τελική τα 200 χλμ/ώρα και κάνοντας το 0-100 σε 6,9 δευτερόλεπτα.
Motorsport
Το Renault 5 Alpine αγωνίστηκε για πρώτη φορά ως Group 2, το 1978 στο Μόντε Κάρλο. Το 5 έκανε το 2-3 στην κατάταξη παρά τις ισχυρές συμμετοχές της Lancia και της Fiat.
Στην συνέχεια του 1978 παρουσιάστηκε το Group 4 αυτοκίνητο (μεταγενέστερο Group B), με την ονομασία Renault 5 Turbo. Το 5 turbo ήταν δικίνητο, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω στοχούς, με τις επιδόσεις του στο χώμα να είναι πολύ κακές σε σύγκριση με τους τετρακίνητους αντιπάλους του, αλλά ήταν αρκετά ανταγωνιστικό στην άσφαλτο.
Το πρώτο αγωνιστικό μοντέλο ήταν γνωστό ως «Cévennes», καθώς ο πρώτος αγώνας που συμμετείχε ήταν το Critérium des Cévennes, και με ιπποδύναμη κοντά στα 180 άλογα. Με αυτό το αυτοκίνητο ο Jean Ragnotti κέρδισε το Rally Μόντε Κάρλο το 1981 και το Rally Κορσικής το 1982.
Το 1983 η Renault παρουσίασε μία νέα έκδοση που το έκανε συμβατό με τους κανονισμούς του Group B, που έμεινε γνωστό ως «Tour de Corse». Η αρχική του ιπποδύναμη ήταν στα 210 άλογα άλλα μέχρι το 1984 είχε φτάσει στα 285, με το καλύτερο αποτέλσμα να είναι μία τρίτη θέση το 1984 στην κορδική στα χέρια του Jean Ragnotti.
Το 1985 η Renault παρουσίασε την ultimate έκδοση του R5 Turbo, γνωστή ως «Maxi». Είχε νέα αεροδυναμικά στοιχεία, πιο φαρδύ μετατρόχιο, κινητήρα 1527cc που έφτανε σε απόδοση τα 360 άλογα, και «DPV» antilag που βοηθούσε στο να δίνεται ακαριαία η δύναμη. Ο Ragnotti κέρδισε το Rally Κορσικής εκείνη την χρονιά, δείχνοντας πόσο υπερείχε το αυτοκίνητο στην Γαλλική άσφαλτο. Μόνο 20 κομάτια παράχθηκαν από το συγκεκριμένο.
H Renault στα στα έξι χρόνια που έτρεξε με το 5, καταφέρε να κατακτήσει μόνο τέσσερις νίκες, 3 στα χέρια του Jean Ragnotti, με την πρώτη να είναι στο Μόντε Κάρλο το 1981 και τις άλλες δύο στην Κορσική το 1982 και 1985. Την τελευταία νίκη του αυτοκινήτου την πήρε ο Joaquim Moutinho στην Πορτογαλία το 1986.
Όλα τα αγωνιστικά μοντέλα είχαν ως βάση το Turbo 1 που είχε πάρει και την ομολογκασιόν. Το R5 Turbo είχε κατασκευαστεί για τους ασφάλτινους αγώνες, με τις επιδόσεις του στις άλλες επιφάνειες να είναι πολύ κακές. Ήταν το πιο συνηθισμένο αμάξι που χρησιμοποιούσαν οι ιδιώτες και χρησιμοποιούταν αρκετά στο Γαλλικό Πρωτάθλημα Rally καθώς και στο WRC.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify