To WRC επιστρέφει ξανά στην Άπω Ανατολή για την δεύτερη εκδοχή του ασφάλτινου Rally Ιαπωνίας, το οποίο αποτελεί και τον τελευταίο γύρο του φετινού πρωταθλήματος.
Η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου ήρθε στο διεθνές προσκήνιο των rally για πρώτη φορά το 2002, με το χωμάτινο Rally Hokkaido, ως μέρος του Ασιάτικου Πρωταθλήματος Rally. Μετά από δύο πετυχημένες εκδόσεις, η διοργάνωση κέρδισε μία θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα για το 2004, με το πλέον γνωστό “Rally of Japan”, με νικητή τότε τον Petter Solberg οδηγώντας ένα Subaru Impreza S10 WRC. Έκτοτε, ο αγώνας έδινε το παρόν στο πρωτάθλημα έως το 2010, συνήθως με μικτές συνθήκες και σκληρές (αλλά ταχύτατες) ειδικές, ενώ το κέντρο αγώνα ήταν παραδοσιακά το Obihiro, εκτός από την τελευταία έκδοση που πραγματοποιήθηκε γύρω από το πασίγνωστο Sapporo.
Πέρσι, ο αγώνας έκανε την πανηγυρική του επιστροφή στο WRC, έπειτα από δύο χρονιές ακυρώσεων χάρη στην πανδημία του Covid-19. Η φετινή έκδοση φυσικά θα διεξαχθεί και πάλι στο Toyota City, με τις στενές και αργές ορεινές διαδρομές στο Aichi-Gifu να επιστρέφουν με μερικές μόνο προσαρμογές.
Τα φαβορί για την νίκη είναι σίγουρα τα Toyota της Gazoo Racing, με τους Ogier και Rovanpera να βρίσκονται σε καλή φόρμα μετά τους τελευταίους αγώνες, με τον δεύτερο φυσικά να κατακτά το πρωτάθλημα οδηγών στο Rally Κεντρικής Ευρώπης. Το Hyundai του Thierry Neuville σίγουρα θα προσπαθήσει να χαλάσει τα σχέδια της Ιαπωνικής μάρκας, κάτι το οποίο κατάφερε εν μέρει στον νεοσύστατο τριεθνές αγώνα, παίρνοντας την νίκη. Όλοι πάντως θα υποστηρίζουν τον τοπικό ήρωα Takamoto Katsuta για ένα καλό αποτέλεσμα στην πατρίδα του, ενώ αουτσάιντερ για την νίκη αποτελεί ο Ott Tanak, ελπίζοντας σε μικτές συνθήκες στον τελευταίο του αγώνα για την βρετανική M-Sport.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα του αγώνα, οι 36 αγωνιζόμενοι που θα λάβουν μέρος στον αγώνα καλούνται να ολοκληρώσουν συνολικά 22 ειδικές διαδρομές, ενώ θα πρέπει να διανύσουν 304,12 αγωνιστικά χιλιόμετρα στα ορεινά του νομού Aichi-Gifu, αλλά και 654,83 προγραμματισμένα χιλιόμετρα απλών διαδρομών στους αυτοκινητόδρομους της Ιαπωνίας.
Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023
Μετά το Shakedown, το τελευταίο rally της σεζόν στο WRC ξεκινά το πρωινό της Πέμπτης για όσους παρακολουθούν από τη Ελλάδα, με την τελετή έναρξης στο κέντρο της Toyota City, και ακολουθείται αμέσως από μία ολοκαίνουργια υπερειδική 2,10 χιλιομέτρων στο εντυπωσιακό στάδιο της Toyota. Με την κατάλληλη ονομασία ”Toyota SSS”, η δοκιμασία που διεξάγεται σε στυλ crossover, με δύο πληρώματα να τρέχουν ταυτόχρονα δίπλα-δίπλα αποτελεί την αυλαία της αγωνιστικής δράσης, ενώ αναμένονται περίπου 40,000 θεατές. Σίγουρα η υπερειδική στο ΟΑΚΑ το περασμένο Σεπτέμβριο αποτέλεσε έμπνευση για τους Ιάπωνες, αν και ο συνδυασμός ασφάλτινου στησίματος στα αγωνιστικά σε συνδυασμό με την ασφάλτινη επιφάνεια του σταδίου ίσως δεν προσφέρει το αναμενόμενο θέαμα.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
Shakedown (1ο πέρασμα) | Kuragaike Park | 2,75 | 02:01 |
SSS1 | Toyota Stadium 1 | 2,10 | 12:05 |
Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023
Το εναρκτήριο σκέλος της Παρασκευής είναι το μεγαλύτερο του αγώνα και περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές και αρκετά ενδιαφέρουσες ειδικές στα βορειονατολικά του κέντρου του αγώνα – οι οποίες διεξάγονται από δύο φορές – ανεβάζοντας το σύνολο των αγωνιστικών χιλιομέτρων στα 133,26 χλμ. Η Isegami’s Tunnel και η Shitara Town είναι οι μεγαλύτερες ειδικές του τριημέρου, και διαθέτουν τα πιο στενά και τεχνικά κομμάτια διαδρομών του αγώνα, ενώ επιστρέφει το εντυπωσιακό πέρασμα από στενό τούνελ στην πρώτη ειδική, όπου πολλά πληρώματα είχαν εξόδους είτε οριακές στιγμές. Τις χωρίζει η ειδική Inabu Dam, με τα δύο loop να χωρίζονται από ένα μεσημβρινό Service. Η ημέρα τελειώνει με το δεύτερο πέρασμα από την υπερειδική στο Toyota Stadium.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS2 | Isegami’s Tunnel 1 | 23,67 | 00:04 |
SS3 | Inabu Dam 1 | 19,38 | 01:04 |
SS4 | Shitara Town Reverse 1 | 22,52 | 02:02 |
SS5 | Isegami’s Tunnel 2 | 23,67 | 06:36 |
SS6 | Inabu Dam 2 | 19,38 | 07:36 |
SS7 | Shitara Town Reverse 2 | 22,52 | 08:34 |
SSS8 | Toyota Stadium 2 | 2,10 | 12:35 |
Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2023
Το Σάββατο διαθέτει παρόμοια μορφή με πέρσι. Οι απαιτητικές ειδικές Nukata Forest και Lake Mikawako οδηγούνται το πρωί αλλά και το απόγευμα, ενώ ένα μοναδικό πέρασμα μέσα από την διαδρομή Shinshiro City ολοκληρώνει το απογευματινό loop. Στα μισά της ημέρας θα διεξαχθούν δύο περάσματα στο κεντρικό πάρκο της πόλης Okazaki. Διαφέρει σε τοποθεσία από την περσινή υπερειδική στις όχθες του ποταμού Ότο. Αποτελεί αγαπημένη διαδρομή των θεατών, καθώς θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα πληρώματα του WRC σε μία τεχνική διαδρομή, μία ανάσα από το κέντρο της πόλης.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS9 | Nukata Forest 1 | 20,32 | 01:04 |
SS10 | Lake Mikawako 1 | 14,78 | 02:05 |
SSS11 | Okazaki City 1 | 2,84 | 04:15 |
SSS12 | Okazaki City 2 | 2,84 | 04:26 |
SS13 | Nukata Forest 2 | 20,32 | 06:04 |
SS14 | Lake Mikawako 2 | 14,78 | 07:05 |
SS15 | Shinshiro City | 6,70 | 08:11 |
SSS16 | Toyota Stadium 3 | 2,10 | 12:35 |
Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023
Το φινάλε του αγώνα έχει έξι ειδικές στα βόρεια της Toyota City με την παρουσία μεσημβρινού Service – σε αντίθεση με πέρυσι. Η Asahi Kougen ανοίγει τις διαδικασίες και ακολουθεί η Ena City στα ορεινά της ομώνυμης πόλης. Η Nenoue Kougen στην περιοχή της Νακατσουγκάβα θα πραγματοποιηθεί φέτος δύο φορές, προτού οι τρεις διαδρομές επαναληφθούν με ανάμεικτη σειρά από την πρωινή – η πρώτη θα φιλοξενήσει την Wolf Power Stage και συνάμα την καταληκτική δοκιμή του αγώνα.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS17 | Asahi Kougen 1 | 7,52 | 00:05 |
SS18 | Ena City 1 | 22,92 | 01:03 |
SS19 | Nenoue Kougen 1 | 11,60 | 01:56 |
SS20 | Ena City 2 | 22,92 | 04:04 |
SS21 | Nenoue Kougen 2 | 7,52 | 04:87 |
SS22 | Asahi Kougen 2 | 11,60 | 07:15 |
Η Cosmote TV έχει τα δικαιώματα μετάδοσης του WRC στην Ελλάδα και θα μεταδώσει μέσω του Cosmote Sport 8 HD την εναρκτήρια υπερειδική της Πέμπτης, καθώς επίσης τις ειδικές 5-8, 13-16 και την καταληκτική power stage, καθώς επίσης τις επίσημες ανασκοπήσεις στο τέλος της κάθε ημέρας και την σύνοψη του αγώνα μετά την ολοκλήρωσή του. Όλες οι ειδικές του αγώνα, καθώς κι έξτρα υλικό από το Rally Κεντρικής Ευρώπης, θα προβληθούν μέσω της συνδρομητικής διαδικτυακής πλατφόρμας Rally.TV.
Το πρωτάθλημα ολοκληρώνεται με τον αγώνα της Ιαπωνίας, ενώ η πρεμιέρα του 2024 είναι προγραμματισμένη να γίνει το τετραήμερο 25-28 Ιανουαρίου με το ράλι του Μόντε Κάρλο.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify