Στο κυνήγι των νέων κατασκευαστών

Η Liberty Media, με τη FIA σε ρόλο αρωγού, αναζητούν νέους κατασκευαστές που θα θελήσουν να επενδύσουν στη Formula 1 από το 2021 – και κάνουν τα πάντα για να πείσουν τις τωρινές ομάδες προς αυτήν την κατεύθυνση.

Απέχουμε λιγότερο από δύο χρόνια μέχρι την αυγή της νέας Formula 1, αυτής που οραματίζεται η Liberty Media και καλείται να οργανώσει η FIA. Οι στόχοι της, σαφείς και ξεκάθαροι: απλοποίηση των μονάδων ισχύος (αν και θα διατηρηθεί το τωρινό μοντέλο), πιο απλά και αποδοτικά αεροδυναμικά, που θα ευνοούν τις μάχες και τα προσπεράσματα, και ένα νέο οικονομικό format, το οποίο θα εξισορροπεί τις ανισότητες ανάμεσα στις μεγάλες και τις μικρομεσαίες ομάδες του grid.

Στο τεχνικό κομμάτι, καμία ομάδα δεν θα αρνηθεί τις προτεινόμενες αλλαγές. Ακόμα κι αν το σπορ κινηθεί προς την χρήση τυποποιημένων (standardised) μερών στους κινητήρες, και αλλάξει άρδην ο σχεδιασμός των μονοθέσιων, κανείς δεν θα παραπονεθεί ουσιαστικά και η ψήφιση των εκάστοτε τροποποιήσεων θα είναι τυπική διαδικασία.

Το θέμα που «καίει» είναι τα οικονομικά.

Με το τέλος του 2020, λήγει και το τωρινό Σύμφωνο Ομονοίας, για το οποίο είχαμε γράψει μερικά λόγια εδώ.

Αυτό σημαίνει πως, θεωρητικά πάντα, το σπορ το 2021 θα μπορούσε να έχει 10 νέες ομάδες. Αυτό, βέβαια, είναι απίθανο. Με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο, και οι 10 τωρινές ομάδες θα υπογράψουν το νέο Σύμφωνο, θα υποχωρήσουν στις όποιες παρεμβάσεις γίνουν στα οικονομικά θέματα, γιατί σε τελική ανάλυση, έχουν τεράστιο κέρδος από την F1, κυριολεκτικά και μεταφορικά, για να την αφήσουν έτσι.

Η αγωνία της Liberty είναι να πείσει τις ομάδες να δεχτούν τις αλλαγές στο χρηματικό επίπεδο, ώστε στη συνέχεια να μπορέσει να πείσει μεγάλους κατασκευαστές να επενδύσουν στο σπορ, διασφαλίζοντάς τους πως, όσο ευρεία κι αν είναι αυτή η επένδυση, θα αποδώσει καρπούς.

Πριν μερικούς μήνες, τόσο η Aston Martin, όσο και η Porsche, δηλώσαν πως δεν ενδιαφέρονται πια να εμπλακούν στην F1, βλέποντας τη στασιμότητα που υπήρχε στο εν λόγω θέμα. Τώρα, όμως, οι εξελίξεις τρέχουν, η Liberty καταλαβαίνει πως η προθεσμία της 30ης Ιουνίου δεν απέχει και πολύ και οι ομάδες κατανοούν ότι θα πρέπει να προχωρήσουν σε συμβιβασμούς, αν θέλουν να υπάρχει σπορ για να συμμετάσχουν σε δύο χρόνια από τώρα.

Όσο το τοπίο ξεκαθαρίζει, τόσο πιο εύκολο θα είναι για τους ιθύνοντες του αθλήματος να προσεγγίσουν ουσιαστικά τα μεγάλα εργοστάσια.

Είναι μεγάλο το δέλεαρ μίας F1 με όριο στους προϋπολογισμούς (ακόμα κι αν αυτό δεν είναι 150 εκ. δολάρια, αλλά 200 ή 250), ακόμα και για εταιρείες που ήδη έχουν άλλα προγράμματα να «τρέχουν», όπως είναι η Audi.

Η Audi είναι η μοναδική μεγάλη γερμανική φίρμα που δεν ενεπλάκη ποτέ στην F1, μαζί με την VW, και είναι η ευκαιρία της να πράξει κάτι τέτοιο το 2021. Η εμπλοκή της στη Formula E είναι όντως ένας μεγάλος σκόπελος, αλλά με την Porsche να έρχεται στο πρωτάθλημα από την επόμενη κιόλας σεζόν, δεν είναι απίθανο η «αδερφή» εταιρεία να αποχωρήσει. Άλλωστε, κάτι αντίστοιχο έγινε και στο WEC, στο τέλος του 2016, όταν η Audi έφυγε από τους αγώνες αντοχής, αφενός για να επικεντρωθεί στην FE, αφετέρου για να αφήσει ελεύθερο το πεδίο στην Porsche.

Στο Ingolstadt, η προώθηση του ‘e-tron’ μοντέλου της εταιρείας είναι υψίστης σημασίας, αφού η ηλεκτροκίνηση καταλαμβάνει χρόνο με τον χρόνο την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ο υβριδισμός είναι μέσα στην γκάμα της Audi, οπότε η συμμετοχή της στην F1 δεν αντιβαίνει το εταιρικό της πλάνο. Έπειτα, το know-how στους μικρούς, υβριδικούς υπετροφοδοτούμενους κινητήρες από την LMP1 κατηγορία υπάρχει, όπως και το κεφάλαιο και η εξαιρετική οργάνωση της Audi Sport ως οργανισμού.

Αν μπορέσει η Liberty να προσελκύσει τους Γερμανούς, τότε σίγουρα ανοίγει την πόρτα για ακόμα έναν μεγάλο κατασκευαστή – την Toyota.Η περίπτωση της Toyota είναι διαφορετική, και δεν έχει ανακύψει τα τελευταία χρόνια. Οι Ιάπωνες διανύουν μία από τις πλέον παραγωγικές περιόδους τους ως οργανισμός, και το motorsport δεν αποτελεί εξαίρεση. Στο WRC, είναι πρωταθλητές, διαθέτοντας μία από τις πιο δυνατές ομάδες του θεσμού τα τελευταία χρόνια, ενώ στο WEC, έφτασαν επιτέλους τον στόχο τους, κερδίζοντας στο Le Mans για πρώτη φορά στην ιστορία τους.

Με το μέλλον του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής ακόμα ανοιχτό, και με την ίδια την εταιρεία να μην έχει ανοίξει ακόμη τα χαρτιά της επ’ αυτού, το ενδεχόμενο να αποφασίσει να εμπλακεί στην F1, αφήνοντας τη μάχη των 24 και των 6 ωρών, είναι αρκετά μεγάλο.

Την τελευταία φορά που το επιχείρησαν, έφυγαν χωρίς να πετύχουν τίποτα από αυτά που ήθελαν. Τα πράγματα, όμως, έχουν αλλάξει, το 2021 θα είναι πολύ διαφορετικό (αν όλα κυλήσουν όπως τα θέλει η Liberty), και το έδαφος θα είναι στρωμένο για μία εξ ορισμού καλύτερη πορεία για την ιαπωνική φίρμα.

Παρόλα αυτά, το ουσιώδες στην παρούσα φάση είναι να συμφωνηθούν οι αλλαγές. Όταν το σκηνικό ολοκληρωθεί και η εικόνα του 2021 είναι ξεκάθαρη, κάθε κατασκευαστής με αρκετά μεγάλο budget και ισχυρό background στον μηχανοκίνητο αθλητισμό θα σκεφτεί έστω και σε πρώιμο στάδιο την εμπλοκή του στη Formula 1.

Είναι δεδομένο πως το 2021, το grid θα έχει 20 μονοθέσια. Το ζητούμενο είναι να γίνουν 22, 24 ή και 26.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Rally Recce - Rally Κορσικής 2019: Το rally των 10.000 στροφών

Next Article

Rally Κορσικής - Shakedown: Ταχύτερος όλων ο Meeke (+vids)

Related Posts